جامع ترین جزوه حقوق سرمایه­ گذاری خارجی با فرمت ورد

جامع ترین جزوه حقوق سرمایه­ گذاری خارجی با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 7,900 تومان٪34 تخفیف

کاربران گرامی،محصول مورد نظر دانلود فایل جامع ترین جزوه حقوق سرمایه­ گذاری خارجی مقطع کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین ­الملل می باشد که با فرمت ورد در ۸۰ صفحه قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جامع ترین جزوه حقوق سرمایه­ گذاری خارجی با فرمت ورد :

مقدمه

سرمایه­ گذاری خارجی از مقوله­ هایی است که تمام کشورها صرف نظر از وضعیت اقتصادی یا محل استقرار خود به نحوی با آن درگیر هستند. کمبود سرمایه در برخی کشورها و وجود سرمایه مازاد در برخی دیگر، این دو گروه را نیازمند یکدیگر ساخته تا از طرفی با جذب سرمایه موجود، طرح­ها و پروژه­ های مورد نیاز به مرحله بهره ­برداری رسیده و از طرف دیگر، سرمایه­ گذار نیز با مشارکت در این طرح­ها به سود و منفعت مورد نظر خود برسد. جابجایی سرمایه از کشوری به کشور دیگر که باعث تغییر مقررات و نظام حقوقی حاکم بر آن می­شود مسائلی را مطرح نموده که به دلیل اهمیت زیاد، نیازمند بررسی مجزا و خاص شده که به همین دلیل نیز رشته حقوق سرمایه­گذاری خارجی مستقلا این مسائل را مورد مطالعه قرار می­دهد.

اصولا، نیاز به سرمایه ­گذاری خارجی در بخش­های زیربنایی و زیرساخت­های یک کشور مورد نیاز است. از مهمترین این بخش­ها که به طور تاریخی نیز همواره بستر جذب سرمایه­ گذاری خارجی بوده است، می­توان به حوزه انرژی اشاره کرد. در جهان امروز، توزیع نامتقارن جغرافیایی انرژی، دسترسی به انرژی را برای همه دولت­ها میسور نساخته است و بسیاری از کشورها از فقدان یا کمبود منابع انرژی رنج می­برند.

در مقابل نیز دولت­هایی هستند که علی­رغم وجود منابع غنی انرژی در کشورشان، به دلیل فقر مفرط حاکم بر آنها، توانایی بهره­ برداری از این منابع را ندارند. اصل حاکمیت دولت­ها نیز، به عنوان سنگ­ بنای حقوق بین­ الملل، اجازه دستیابی کشورهای توسعه یافته به این منابع انرژی را نمی­دهد؛ چراکه علی­رغم تمام تحولات ایجاد شده در حقوق بین ­الملل مدرن -به ویژه در باب دسترسی تمام بشر به انرژی به عنوان یک حق بشری- هنوز اصل حاکمیت دائمی دولت­ها بر منابع طبیعی به عنوان شالوده و اساس هرگونه فعالیت اقتصادی در حوزه انرژی، راه دست یازیدن کشورهای توسعه یافته به این منابع را مسدود می­نماید. لاجرم، چاره ­ای نیست جز همکاری کشورهای جنوب و شمال در این حوزه که تنها راه عملی و ممکن آن سرمایه ­گذاری خارجی در حوزه انرژی است. سرمایه­گذاری که بعضا از جانب کشورهای توسعه یافته و عمدتا توسط شرکت­های بزرگ خارجی محقق می­گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.