دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه اختلال های رفتاری و هیجانی (آسیب شناسی روانی کودکان و نوجوانان _ روانشناسی مرضی کودک ) می باشد که با فرمت pdf در ۶۷ صفحه (قابل سرچ و جستجو) تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.
فهرست مطالب جزوه اختلال های رفتاری و هیجانی:
مقدمه: ………………………………………………………………………….. ۴
ماهیت پرخاشگری …………………………………………………………………. ۵
الگوی رفتاری خشونت پسران در مقابل دختران……………………………………………. ۹
عوامل مرتبط با پرخاشگری ………………………………………………………… ۱۱
محیط ………………………………………………………………………… ۱۱
همسایگان بد …………………………………………………………………… ۱۱
خشونت تلویزیون ……………………………………………………………….. ۱۳
باورهای مربوط به پرخاشگری………………………………………………………. ۱۴
مقابله با رفتار پرخاشگرانه …………………………………………………………. ۱۵
آموزش مدیریت والدین …………………………………………………………… ۱۵
تنبیه بدنی بچه را پرخاشگر می کند ………………………………………………….. ۱۷
کمک مدارس به کودکان خشونت گرا ………………………………………………… ۱۸
چه زمانی باید به متخصص مراجعه کرد؟……………………………………………….. ۱۸
تعریف بیش فعالی ………………………………………………………………… ۲۰
نشانه های رفتاری ……………………………………………………………….. ۲۳
علت های عمده ایجاد اختلال بیش فعالی و نقص توجه …………………………………….. ۲۴
روش های درمان ………………………………………………………………… ۲۴
دانش آموزان دیرآموز…………………………………………………………….. ۳۱
ویژگی های دانش آموزان دیرآموز: ………………………………………………….. ۳۴
ویژگی های شناختی دانش آموزان دیرآموز …………………………………………….. ۳۴
لکنت زبان چیست؟ ………………………………………………………………. ۴۱
بررسی لکنت زبان و راههای درمان آن………………………………………………… ۴۴
اختلالات عاطفی و نارسایی های تکلمی:………………………………………………. ۴۵
اختلا لا ت دستگاه شنوایی و نارسایی های تکلمی: ……………………………………….. ۴۵
نقش مهم ترس: …………………………………………………………………. ۴۶
بهبودی از لکنت زبان:…………………………………………………………….. ۴۷
روش های اصلا ح لکنت زبان : ……………………………………………………… ۴۸
عوامل موثر در درمان لکنت زبان: ……………………………………………………. ۴۸
نقش پدران و مادران در درمان لکنت زبان: …………………………………………….. ۴۹
آموزگاران در برخورد با دانش آموزان لکنت دار چه باید بکنند؟ ……………………………… ۵۰
روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی……………………………… ۵۴
تعریف انضباط و بی انضباطی:………………………………………………………. ۵۴
آموزش انضباط: ………………………………………………………………… ۵۵
علل بی انضباطی دانش آموزان: ……………………………………………………… ۵۷
تأثیر محیط عاطفی کلاس : …………………………………………………………. ۶۰
و)علل مربوط به روابط اجتماعی : …………………………………………………… ۶۲
ع)عوامل روانی …………………………………………………………………. ۶۲
برخی ازراههای از بین بردن یاکاهش عوامل بی نظمی: …………………………………….. ۶۳
راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی : …………………………………………… ۶۳
مشاوره و مذاکره با دانش آموز نامنظم : ……………………………………………….. ۶۴
اصل تقویت منفی………………………………………………………………… ۶۵
نتیجه گیری:…………………………………………………………………….. ۶۶
منابع:…………………………………………………………………………. ۶۷
جزوه اختلال های رفتاری و هیجانی (روانشناسی مرضی کودک )
مقدمه:
واژه خشونت، باعث ایجاد احساسی ناخوشایند در افرادی می شود که طی دوران کودکی، مورد تمسخر و بی توجهی همبازی ها یا همکلاسی های خود قرار گرفته اند . تمسخری ساده، ممکن است منجر به واکنش شدیدی شود که دامنۀ آن از اهانتی لفظی تا خشونت فیزیکی، متغیر است. بررسی پدیده خشونت، اهمیت غیر قابل انکاری برای والدینی دارد که یک یا چند فرزند آن ها خشونت گرا و یا قربانی خشونت هستند . گروه سنی این کودکان ممکن است ۲ تا ۳ ساله، نوجوان و یا بین این سنین باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.