جزوه بهداشت مادر و کودک با فرمت ورد

جزوه بهداشت مادر و کودک با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه بهداشت مادر و کودک با فرمت ورد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه بهداشت مادر و کودک ویرایش جدید می باشد که با فرمت ورد در ۱۱۳ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه بهداشت مادر و کودک:

بهداشت مادر و کودک: MCH[1]

همانطوری که می دانیم مهمترین شاخص بهداشتی هر کشوری شاخص مرگ ومیر شیرخواران و زنان باردار می باشد که با پیشرفت جوامع و دسترسی اکثریت افراد به خدمات بهداشتی خوشبختانه میزان این شاخص رو به کاهش می باشد. مادر و کودک نزدیک به % ۷۰ جامعه را تشکیل می دهند و جزء گروههای آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند و بهبود سلامت مادر و کودک سبب بهبود سلامت جامعه می شود. زنان باردار بعنوان جزئی از جامعه نیاز به دریافت خدمات بهداشتی در حد مطلوب دارند، چرا که با وارد شدن به این مرحله دوران پرخطری را آغاز می کنند که می تواند پایان ناخوشایندی همراه با عوارض خطرناک برای خود و جنین داشته باشد.

بنابراین جهت کاهش این عوارض و کمک به زنان باردار برای به سلامت به پایان رساندن این مرحله نیاز به توجه و مراقبت خاصی دارند که کارکنان بهداشتی در این امر بسیار دخیل می باشند ارائه مراقبت‌های صحیح در دوران بارداری منجر به تأمین سلامت مادر و نوزاد و زایمان ایمن می‌گردد. در سیستم شبکه‌ بهداشتی درمانی ایران، مراقبت‌های بهداشتی زنان باردار همچون سایر مراقبت‌های بهداشتی توسط کارکنان آموزش دیده (کاردان یا کارشناس بهداشت خانواده ، ماما  و یا بهورز) انجام می‌گیرد که در شهرها از طریق مراکز بهداشتی درمانی شهری و پایگاه‌های بهداشتی و در روستاها از طریق مراکز بهداشتی درمانی روستایی و خانه‌های بهداشت به مادران ارائه می‌گردد.

مراقبت‌های مادران شامل ۳ مرحله می‌باشد:

  1. مشاوره و مراقبت‌های پیش از بارداری
  2. مراقبت‌های دوران بارداری
  3. مراقبت‌های پس از زایمان

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.