جزوه بهداشت مدارس با فرمت ورد

جزوه بهداشت مدارس با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه بهداشت مدارس با فرمت ورد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه بهداشت مدارس ویرایش جدید می باشد که با فرمت ورد در ۴۸ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه بهداشت مدارس :

بهداشت مدارس :

سازمان جهانی بهداشت، بهداشت مدارس  را مجموعه اقداماتی می داند که به منظور تشخیص, تـأمین, حفظ و ارتقای سلامت جسمی, روانی و اجتماعی دانش آموزان و کارکنان مدارس که به نحوی در ارتباط با دانش آموزان قرار دارند تعریف می کند. شاید فرانسه اولین کشوری باشد که همراه با آموزش علمی یک ماده برای بهداشت مدارس اختصاص داد و یک پزشک را بعنوان مسئول بهداشت مدارس انتخاب کرد.

در کشور هلند:

بهدارى آموزشگاه‌ها در سال ۱۸۶۸ با استخدام دو نفر پزشک پایه‌گذارى شد و سپس در سال ۱۹۰۱ با اعلام تعلیمات اجباری، شهردارى موظف به سازمان‌دهى اداره بهدارى آموزشگا‌ه‌ها شد و در سال ۱۹۴۲ که اولین قانون مربوط به بهداشت مدارس به تصویب رسید، این سازمان جوان به سرعت گسترش یافت به‌ نحوى که ۲۱۰ نفر پزشک بطور تمام‌ وقت به امور بهداشتى کودکستا‌ن‌ها و دبستان‌ها رسیدگى مى‌کردند و تحت‌نظر شهردارى‌ها اداره مى‌شدند.

در ایالات متحده امریکا:

اولین کسى که نسبت به مسائل بهداشت مدارس، ویژگى‌هاى ساختمانى و محیط آموزشگاه‌ها توجه کرد ویلیام الکوت بود.  وى در سال ۱۸۲۹ راجع به مشخصات ساختمان مدارس مقاله‌اى نوشت و در این مورد نظرات تازه‌اى ابراز کرد. پس از وی، هوراس من در سال ۱۸۵۰ نیز تدریس مسائل شناخت اعضاء و فیزیولوژى بعضى از قسمت‌هاى بدن انسان را به زبان ساده براى دانش‌آموزان ابتدائى توصیه کرد و مدتى خود به آموزش این مطالب پرداخت. پس از آن در سال ۱۸۹۰ بود که دروس فیزیولوژى و بهداشت محیط زیست در ۴۰ ایالت آمریکا جزو برنامه رسمى دروس مدارس شد.

و بالاخره در سال ۱۸۹۴ ساموئل دارگین معاینات عمومى دانش‌آموزان را در مدارس شهر بوستون آغاز کرد که به‌ دنبال آن با اجراء این برنامه در سال ۱۸۹۵ در شیکاگو و ۱۸۹۸ در مدارس نیویورک توجه کلى و فراگیر نسبت به بهداشت دانش‌ آموزان ایالات متحده‌ آمریکا صورت گرفته و رسمیت یافت و در سال ۱۹۸۳ حدود ۲۰۰۰۰ کاردان آموزش بهداشت به کار مراقبت دانش آموزی مشغول و به تدریج بر کم و کیف تعداد و خدمت آنان افزوده گردید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.