جزوه درس کاربرد آزمون های هوش و استعداد در مشاوره

جزوه درس کاربرد آزمون های هوش و استعداد در مشاوره
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
20mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی،محتوای این فایل شامل جزوه درس کاربرد آزمون های هوش و استعداد در مشاوره ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf و ppt تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

 محتویات فایل :

  • فایل ارائه آزمون هوش کتل در ۴۹ صفحه
  • فایل آزمون وابسته به فرهنگ کتل در ۴۸ صفحه
  • فایل آزمون گودیناف (ترسیم آدمک) در ۲۸ صفحه
  • فایل آزمون هوش وکسلر در ۱۵۶ صفحه
  • فایل آزمون هوشی استنفورد بینه در ۶۰ صفحه
  • پاورپوینت درس کاربرد آزمون های هوش و استعداد
  • پاورپوینت نسخه تجدید نظر شده آزمون هوش وکسلر برای کودکان
  • پاورپوینت آزمون نابسته به فرهنگ کتل در ۵۰ اسلاید
  • پاورپوینت تحلیل آزمون ریون در ۲۸ اسلاید
  • نمونه سوالات درس کاربرد آزمون های هوش و استعداد در مشاوره با پاسخنامه با کد درس ۱۲۱۷۳۹۷

بخشی از متن پاورپوینت:

نظریه های هوش

۱ – نظریه های روان سنجی

۲ – نظریه های  عصبی – زیستی

۳ – نظریه های رشدی

۴- نظریه های شناختی

۵- نظریه های معاصر

۱- نظریه های روانسنجی

رویکرد روان‌سنجی، بر این فرض مبتنی است که هوش یک سازه یا صفت است که در آن تفاوت‌های فردی وجود دارد.

وجود تفاوت‌های آشکار بین عملکرد افراد، صرف نظر از ماهیت عامل ایجادکننده این تفاوت‌ها، نشان‌دهنده آن است که مقدار این عامل در افراد مختلف برابر نیست. بنابراین می‌توان آن را مورد اندازه‌گیری قرار داد.

طرفداران نظریه روان‌سنجی عمدتا برای سنجش هوش و توانایی‌های ذهنی از آزمون‌ها استفاده می‌کنند و توانایی‌های مختلف ذهنی را با اجرای آزمون‌ها به صورت کمی توصیف می‌کنند.

پس از تدوین آزمون هوش بینه – سیمون و تعداد معدودی آزمون دیگر، روانشناسان به این فکر افتادند که این آزمون ها دقیقاً چه چیزهایی را اندازه می گیرند و بدین ترتیب نظریه پردازی آغاز شد.

بدین‌ترتیب از همان آغاز در درون جنبش روان‌سنجی دو مسیر در پیش گرفته شد:

یکی رویکرد عملی که به مساله‌گشایی معطوف بود و دیگری رویکرد مفهومی که به نظریه توجه داشت.

بینه:

در سال ۱۹۰۴دولت فرانسه از آلفرد بینه خواست آزمونی طراحی کند که بتوان با آن کودکانی را تشخیص داد که به علت کندذهنی نمی‌توانستند از برنامه‌های مدارس عادی استفاده کنند و با سرعت عادی یاد بگیرند و به برنامه‌های آموزشی ویژه نیاز داشتند.

مقیاس‌های اولیه او بر این فرض استوار بود که هر فردی دارای یک “سن زمانی”یا سن واقعی برحسب سال و یک «سن عقلی» است که نشانگر متوسط توانایی‌های هوشی موجود بین افراد گروه سنی معینی است…..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.