جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر علیرضا محسنی تبریزی

جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر علیرضا محسنی تبریزی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر علیرضا محسنی تبریزی

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین چکیده و نکاتی از جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر علیرضا محسنی تبریزی از منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم اجتماعی می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

مطالعه این جزوه برای آزمون کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترای جامعه شناسی نیز مفید خواهد بود. مطالعه این جزوه به دانشجویان روانشناسی، ارتباطات و روابط عمومی نیز توصیه می گردد.

بخشی از متن جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر علیرضا محسنی تبریزی :

مقدمه

روانشناسی اجتماعی را میتوان مطالعه گروه های انسانی در تعامل و کنش متقابل و همچنین در ارتباط با محیط اجتماعی خود تعریف کرد.

بیشک پیدایش روانشناسی اجتماعی به صورت رشته ای مستقل بعد از پیدایش علوم جامعه شناسی و روانشناسی بوده است، و اصولاً پیشگامان تفکر اجتماعی و روانشناسی در پیدایش و توسعه آن نقش بسزایی داشتند. پیدایش و توسعه جامعه شناسی به عنوان علمی مستقل شاید پیش از هر عامل دیگر در تولد روانشناسی اجتماعی جدید مؤثر بوده است. تارد، گوستاولوبن، دورکیم، کولی و مید از جمله متفکرین و علمایی هستند که به نحوی بارز به پیدایش و توسعه این رشته کمک کرده اند.

تارد مبحث قوانین تقلید را پیش کشید و لوبن به تحلیل روانشناسی انبوه خلق پرداخت. تارد و لوبن هر دو از روانپزشکی شارکو متأثر بودند. شارکو تلقین را کلید حل معمای رفتار انبوه خلق میدانست.

دورکیم به این اصل دست یافت که چگونه اموری اجتماعی در جنبه هایی از فعالیت آدمی که به نحو اعلاء فردی است، نفوذ میکند. دورکیم بر همین اساس، خودکشی را که به ظاهر امری فردی است، مسئلهای اجتماعی تلقی میکند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.