جزوه فیزیک عمومی ۲ الکتریسیته و مغناطیس ویرایش جدید

جزوه فیزیک عمومی ۲ الکتریسیته و مغناطیس ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه و مسائل درس فیزیک عمومی ۲ الکتریسیته و مغناطیس بصورت تایپ شده ویرایش جدید می باشد که در قالب pdf در ۹۴ صفحه تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فهرست فصول جزوه:

فصل اول: بار الکتریکی

فصل دوم : میدانهای الکتریکی

فصل ۳: قانون گاؤس

فصل ۴: پتانسیل الکتریکی

فصل ۵ : ظرفیت الکتریکی

بخشی از متن جزوه :

فصل اول: بار الکتریکی

بخش ۱: الکترومغناطیس

تاریخچه: فلاسفه ی یونان میدانستند که یک تکه کهربا وقتی مالش داده شود خردههای کاه را میرباید. این رویداد کهن آغاز راهی بود برای رسیدن به عصر الکترونیک.
اهمیت این رویداد در واژهی الکترون مشهود است که از واژهی یونانی مربوط به کهربا گرفته شده است. در ضمن یونانیها مشاهده کردند که برخی از سنگها که امروز به نام ماگنت معدنی شناخته میشوند به طور طبیعی آهن را میربایند. بر مبنای این مشاهدات علوم الکتریسیته و مغناطیس در طی قرنها به طور مجزا تکامل یافتند تا آنکه در سال ۱۸۲۰ توسط هانس کریستین اورستد ارتباط میان آنها کشف شد و دانش جدیدی به نام الکترومغناطیس متولد شد.
کارهای تجربی دانشمندانی نظیر مایکل فارادی سبب تکامل این دانش شد تا آنکه در اواسط قرن ۱۹ جیمز کلارک ماکسول حاصل این پژوهشها را به شکل ریاضی درآورد و الکترومغناطیس را بر پایهی نظری بنا نهاد.

بخش ۲: بار الکتریکی
بار الکتریکی: مشخصهای ذاتی از ذرات بنیادی تشکیلدهندهی اجسام است که همه جا همراه جسم است.
نکته: همهی اجسام از ذرات ریزی به نام اتم تشکیل شدهاند و اتمها دو بخش دارند: هسته که شامل پروتون و نوترون است و الکترونها که به دور هسته میچرخند. به لحاظ الکتریکی الکترونها دارای بار منفی و پروتونها دارای بار مثبت هستند و نوترونها بدون بار محسوب میشوند. بنابراین اجسام به واسطهی داشتن تعداد زیادی الکترون و پروتون دارای بار الکتریکی هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.