کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی بوشبرگ+ترجمه فارسی

کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی بوشبرگ+ترجمه فارسی
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
35mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی بوشبرگ+ترجمه فارسی

کاربران گرامی در این بخش ،کتاب لاتین ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی نوشته بوشبرگ – ویرایش سوم (آخر) بهمراه ترجمه بخشی از کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی نوشته بوشبرگ در قالب فایل ورد در ۱۳۰ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.

کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی بوشبرگ+ترجمه فارسی

کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی نوشته بوشبرگ به عنوان مرجع فیزیک و اصول دستگاه های پرتونگاری ، ام آر آِی و سونوگرافی می باشد.، هم چنین ویرایش آخر این کتاب حاوی توضیحاتی مفصل در حیطه سیستم های دیجیتال در تصویربرداری پزشکی می باشد.  از ویژگی های بارز این کتاب سادگی نوشتار آن و متن ساده آن می باشد که کمک بسزایی در درک مفاهیم خواهد کرد.

بخشی از متن ترجمه :

توموگرافی کامپیوتری (CT)

CT در ابتدای دهه ۷۰ به صورت کلینیکی مقدور شد و اولین سیستم تصویربرداری پزشکی توسط کامپیوتر می‌باشد.تصاویر CT توسط عبور پرتو ایکس از بدن، در تعداد زیادی از زاویه‌ها به واسطه‌ی چرخش تیوب اشعه ایکس در اطراف بدن به وجود می‌آید. یک صف یا بیشتر از آشکار سازها، در مقابل منبع اشعه ایکس (طرف مقابل) اطلاعات عبوری و پیش افکنی را جمع آوری می‌کنند. این نقاط داده جمع آوری شده در این روش توسط یک کامپیوتر ترکیب و آمیخته شده که در نهایت به یک تصویر توموگرافیک از بیمار منجر می‌شود.

کتاب ضروریات فیزیک تصویربرداری پزشکی بوشبرگ+ترجمه فارسی

عبارت توموگرافی به یک تصویر (گراف) از یک برش مقطعی (تومو) اشاره دارد. CT یک فناوری تصویربرداری عبوری است که نتیجه آن تصاویری از برش‌ها و باریکه‌هایی از بافت بدن بیمار می‌باشد. برتری تصاویر تومو گرافی نسبت به انواع دیگر تصاویر پیش افکنی (پروجکشن) توانایی آن در نمایش آناتومی در یک باریکه (یا برش) از یک بافت از سمت بالا یا پایین ساختمان آن بافت می‌باشد.

CT تغییر عمده ای در پزشکی با کاهش قابل ملاحظه انجام عمل‌های جراحی جستجویی (در بدن جهت تشخیص بیماری) ایجاد کرده است.CT اسکنرهای مدرن می‌توانند تصاویری ازهر ۵mm برش از بافت با طول کلی ۳۰cm (60 تصویر) در مدت زمان ۱۰ ثانیه انجام دهد، وجود سرطان، دیسک پاره شده، هماتوم ساب دورال، وجود آنوریسم و آسیب‌های دیگر تشخیص دهد.

تصویربرداری پزشکی هسته ای

شاخه ای از رادیولوژی است که در آن یک ماده شیمیایی یا ترکیباتی حاوی یک ایزوتوپ رادیواکتیو به صورت خوراکی یا با استنشاق به بیمار داده می‌شود. زمانی که ترکیبات با توجه به حالت فیزیولوژیکی بیمار در بدن توزیع می‌شوند، یک آشکارساز پرتو، برای تولید تصاویر پروجکشن به واسطه اشعه ایکس یا گاما که طی فروپاشی رادیواکتیو از ترکیبات ساطع می‌شوند استفاده می‌شود. پزشکی هسته ای تصاویر انتشاری (متضاد با تصاویر عبوری) تولید می‌کند زیرا ایزوتوپ‌های رادیواکتیو از داخل بدن بیمار به سمت بیرون انرژی خود را منتقل می‌کنند (ساطع می‌کنند)….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید