خلاصه کتاب درآمدی بر معنی شناسی دکتر کورش صفوی

خلاصه کتاب درآمدی بر معنی شناسی دکتر کورش صفوی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
13mb
نویسنده
دسته بندی
4,000 تومان

دانلود خلاصه ۷ فصل کتاب درآمدی بر معنی شناسی دکتر کورش صفوی با فرمت پی دی اف

این کتاب از کتابهای ارزشمند برای رشته های زبانشناسی و ادبیات است. خواندن همه کتاب معنی شناسی دکتر صفوی برای آزمون دکتری زبانشناسی لازم هست و چهار فصل اون برای کارشناسی ارشد مورد نیازه.

فایل موجود خلاصه فصل یک تا هفت این کتاب است.

معرفی کتاب: 

کتاب حاضر، با هدف معرفی اجمالی مهم‌ترین نکات مورد بحث در دانش معنی‌شناسی است که آن را کورش صفوی در سیزده فصل و ۴۶۰ صفحه به رشته تحریر در آورده است. این کتاب که در زمینه معنی‌شناسی از حوزه علم زبان‌شناسی، نخستین درس‌نامه است که برای دانشجویان فارسی‌زبان توسط یکی از برجسته‌ترین استادان این حوزه تدوین شده است. هدف نوشته حاضر معرفی اجمالی مهم‌ترین نکات مورد بحث در دانش معنی‌شناسی است. در این کتاب، نمونه‌ها اغلب از زبان فارسی است تا فارغ‌التحصیلان این رشته به تدریس و تحقیق در زبان فارسی ترغیب شوند. این کتاب اهم‌ّ مبانی معنی‌شناسی و همچنین رویکردهای نو در این حوزه را معرفی می‌کند و پس از استقبال فراوان، برای دومین بار تجدید چاپ شده است.

خلاصه کتاب درآمدی بر معنی شناسی دکتر کورش صفوی

در این کتاب استفاده از آرای غربیان در زمینه معنی، از افلاطون گرفته تا نظریه‌های معنایی فرث، فیلمور، چیف و غیره در قرن بیستم و نزدیک به آن به معنی‌شناسی و آرای ایرانیان از سیبویه و ابن‌سینا گرفته تا جرجانی و تفتازانی و صدها متفکر دیگر این مرز و بوم پرداخته شده است.

در فصل نخستین به مبانی نظریه معنی‌شناسی اینکه معنی‌شناسی چیست پرداخته شده و در فصل دوم به حوزه مطالعه معنی و در فصل سوم به زبان و اندیشه، فرضیه زبان و اندیشه و در فصل چهارم به روابط مفهومی در سطح واژه به هم‌معنایی و هم‌آوایی و در فصل پنجم به روابط معنایی در سطح جمله بسنده شده است. فصل ششم معنی‌شناسی کاربردی و فصل هفتم حوزه‌های معنایی را شکافته است. فصل هشتم مربوط به دلالت چندگانه، ابهام و ایهام اختصاص یافته و در فصل نهم به هم‌نشینی معنایی و در فصل ده هم به جانشینی معنایی پرداخته است. فصل یازده هم مؤلفه‌های معنایی و فصل دوازدهم معنی‌شناسی منطقی، ره‌یافت ارجاعی، قاعده‌بندی روابط مفهومی و در فصل سیزدهم معنی‌شناسی شناختی مورد بحث قرار گرفته است.

خلاصه کتاب درآمدی بر معنی شناسی دکتر کورش صفوی

کتاب‌نامه و نمایه از آذین‌بندی آخر کتاب است که به دانشجویان کمک می‌کند تا به نویسندگان کتابهایی در این مورد بیشتر آشنا شوند. دکتر صفوی در پایان مقدمه‌اش آورده است، هنوز در این فکرم که چرا وقتی سیبی روی سر نیوتن افتاد، او را به کشف قانون جاذبه عمومی راه نمود و چرا اگر صدها هندوانه بر سر من فرود آیند حتی برای یکی از پرسشهایم جوابی نمی‌یابم.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید