دریافت پرسشنامه امید به زندگی بیله سوار

دریافت پرسشنامه امید به زندگی بیله سوار
نوع فایل
word
حجم فایل
42kb
نویسنده
دسته بندی
2,400 تومان

دریافت پرسشنامه امید به زندگی بیله سوار

کاربران گرامی،این فایل حاوی پرسشنامه امید به زندگی بیله سوار می باشد که با فرمت ورد تهیه و تدوین گردیده است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

آزمون امید به زندگی میلر:

این آزمون از نوع آزمون تشخیصی بوده و شامل ۴۸ جنبه از حالتهای امیدواری و درماندگی می­باشد که ماده­های قید شده در آن بر مبنای تظاهرات آشکار یا پنهان رفتاری در افراد امیدوار یا ناامید برگزیده شده ­اند.

پاسخ های این پرسشنامه در یک پیوستار پنج درجه ای (بسیار مخالف= ۱،  مخالف= ۲، بی تفاوت= ۳ ، موافق= ۴، بسیار موافق= ۵) تنظیم شده است. در آزمون میلر دامنه امتیازات کسب شده از ۴۸ تا ۲۴۰ متغیر می باشد. ۱۲ جمله از پرسشنامه میلر از ماده های منفی تشکیل شده که این شماره­ها در ارزشیابی و نمره گذاری برعکس نمره می گیرند (غلامی و همکاران، ۱۳۸۸). حسینی (۱۳۸۵)برای تعیین روایی این پرسشنامه، از نمره سؤال ملاک استفاده کرد. به این ترتیب که نمره کل پرسشنامه با نمره سؤال ملاک همبسته شده است و مشخص گردید که بین این دو رابطه مثبت معنی داری وجود دارد .

دریافت پرسشنامه امید به زندگی بیله سوار

برای تعیین پایایی پرسشنامه از دو روش آلفای کرونباخ و تنصیف استفاده کرد که به این ترتیب ضرایب آن ۹۰/۰ و ۸۹/۰ می­باشد. همچنین در تحقیق(غلامی و همکاران، ۱۳۸۸) ضرایب پایایی پرسشنامه امید به زندگی با استفاده از روش آلفای و کرونباخ و تنصیف محاسبه گردید که برای کل مقیاس به ترتیب  ۹۵/۰ و ۹۴/۰ می­باشد که بیانگر پایایی مطلوب پرسشنامه مذکور است(غلامی و همکاران، ۱۳۸۸).

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید