خلاصه کتاب شادمانی درونی مارتین سلیگمن

خلاصه کتاب شادمانی درونی مارتین سلیگمن
نوع فایل
pdf
حجم فایل
565kb
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل خلاصه کتاب شادمانی درونی نوشته: مارتین سلیگمن در ۵ صفحه pdf بهمراه فایل مقاله شادکامی از دیدگاه مارتین سلیگمن و خیام نیشابوری می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب شادمانی درونی 

نوشته: مارتین سلیگمن
این کتاب ، استفاده از روانشناسی مثبت برای تشخیص قابلیتی که برای رسیدن به رضایت مداوم، نیاز داریم می باشد. و برای اینکه بتوانیم یک زندگی خوب و مفید داشته باشیم درسهای زیادی به ما میآموزد.
خوشبختی

مؤلف این کتاب با ترکیب نتایج صدها تحقیق در مورد بعضی از مسائلی که به اعتقاد مردم موجب خوشبختی و شادی میشوند. معروفترین علتهای ایجاد حس خوشبختی در مردم را موارد ذیل میداند:

-۱ پول
در ۰۵ سال گذشته قدرت خرید در کشورهای ثروتمندی مثل ایالات متحده آمریکا، ژاپن و فرانسه دو برابر شده است ولی سطح رضایت به طور کل در این کشورها به هیچ وجه تغییری نکرده است.

افراد خیلی فقیر از خوشبختی و رضایت کمتری برخوردارند ولی به محض اینکه این افراد به سطح درآمد نظرشان میرسند یا قدرت خرید مورد نیازشان را کسب میکنند، شادی و خوشبختی شان به نسبت افزایش ثروتشان، بیشتر نمی شود. سلیگمن در این مورد مینویسد: میزان اهمیتی که شما برای پول قائل هستید، بیشتر از خود پول در خوشبختی و شادی تان مؤثر است. انسانهای مادی گرا خوشبخت و شاد نیستند.

ازدواج

در نتیجه تحقیق مرکز ملی نظرخواهی آمریکا، در یک نظرسنجی وسیع از ۵۰ هزار آمریکایی که در طول ۵۵ سال انجام شده است ۰۵ درصد کسانی که متأهل هستند گفته اند که بسیار خوشبخت هستند و فقط ۴۰ درصد از افراد طلاق گرفته، جداشده یا بیوه گفته اند که بسیار خوشبخت هستند در تحقیقات دیگر نیز آمار مشابهی به دست آمده است.

ظاهراً ازدواج بدون اینکه به میزان درآمد یا سن ارتباط داشته باشد خوشبختی و شاد را افزایش میدهد و این هم در مورد مردان و هم در مورد زنان صدق میکند. مؤلف کتاب در یکی از تحقیقاتش متوجه شده بود که تقریباً تمام کسانی که بسیار احساس خوشبختی میکردند رابطه عاشقانهای با یک فرد خاص داشته اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.