خلاصه کتاب فیزیولوژی ورزشی‌ ۱ ترجمه اصغر خالدان‌

خلاصه کتاب فیزیولوژی ورزشی‌ ۱ ترجمه اصغر خالدان‌
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

خلاصه کتاب فیزیولوژی ورزشی‌ ۱ ترجمه اصغر خالدان‌

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه و خلاصه پنج فصل کتاب فیزیولوژی ورزشی‌ ۱ : انرژی، تغذیه و حرکات انسانی/ ویلیام‌‌دی. مک‌آردل‌، فرانک‌‌آی. کچ‌، ویکتور‌ال. کچ‌؛ ترجمه اصغر خالدان‌ با فرمت pdf اسلایدوار می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

فهرست فصول خلاصه کتاب فیزیولوژی ورزشی‌ ۱ اصغر خالدان‌

فصل اول: کربوهیدراتها، چربیها و پروتئینها
فصل سوم: تغذیه بهینه برای فعالیتهای ورزشی
فصل چهارم: ارزش انرژی غذایی
فصل پنجم: آشنایی با انتقال انرژی
فصل ششم: انتقال انرژی در بدن

آشنایی با انتقال انرژی

توانایی در شنا کردن، دویدن یا اسکی کردن در مسافت های طولانی عمدتاً به ظرفیت فرد در کسب انرژی از مواد تغذیه ای و انتقال آن به اجزاء انقباضی عضله مخطط بستگی دارد همین طور توانایی انتقال انرژی ویژه موفقیت در وزنه برداری، دویدن سریع، پرش، بازی در خط حمله فوتبال را تعیین می کند انتقال مستقیم انرژی شیمیایی برای نیرو بخشیدن به همه اعمال حیاتی ضروری است.

انرژی،توانایی انجام کار:

انرژی: وضعیت پویایی – مرتبط با تغییر حالتی را بیان می کند زیرا وجود انرژی فقط هنگامی بارز است که تغییری رخ داده باشد تعیین مقادیر مطلق برای انرژی غیر ممکن است مقادیر فقط براساس تغییرات حاصل در انرژی در کل فرآیند قابل تعیین هستند در این چهارچوب، انرژی مرتبط با توانایی انجام کار است با افزایش کار است با افزایش کار انتقال انرژی نیز افزایش می یابد بنابراین تغییری رخ می دهد.

قانون های ترمودینامیک:

قانون اول: بیانگر آن است که انرژی نه خلق می شود و نه از بین می رود اصولاً این بیانگر اصل تغییر ناپإیری بقای انرژی است که در دستگاه های زنده و فاقد حیات کاربرد دارد.

قانون دوم: انتقال انرژی پتانسیل در هر فرآیند خود به خودی یک طرفه همراه به نحوی دنبال می شود که ظرفیت کل انرژی جهت کار کاهش می یابد تمایل انرژی پتانسیل برای تغییر شکل به انرژی جنبشی با ظرفیت کمتری انجام کار (یعنی، افزایش در آنتروپی به وجود می آید) همه انرژی پتانسیل موجود در یک دستگاه به شکل انرژی جنبشی یا حرارتی غیر قابل استفاده از بین می رود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.