دانلود جزوه حقوق بشر در اسلام با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود جزوه حقوق بشر در اسلام با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
350KB
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,500 تومان٪31 تخفیف

دانلود جزوه حقوق بشر در اسلام

کاربران گرامی ،محصول مورد نظر فایل جزوه حقوق بشر در اسلام دکتر محمد فتاحی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۳۴ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه حقوق بشر در اسلام

چکیده:

حقوق بشر به عنوان پدیده ای در عالم حقوق که امروز مورد توجه بسیاری از حقوقدانان و افراد بشری قرار گرفت ، توانسته در دوره کوتاهی به عنوان مباحث اصلی حقوقی و فکری جایگاه ویژه ای برای خود کسب نماید. هر چند به علت تعابر و برداشت های متفاوت از مفهوم حق و حقوق ، دیدگاه های گاهان کاملا متفاوت از مفهوم حقوق بشر ارائه می گردد. از این روی در این سیاق به تشریح مفهوم حقوق بشر ازز منظر اسلامی پرداخته ایم.

کلمات کلیدی :

حقوق بشر ، حقوق بشر اسلامی ، تفاوت های حقوقی ، اعلایه حقوق بشر

مقدمه

در میان موجوداتی که در جهان طبیعت زندگی می کنند، انسان از ویژگی هایی برخوردار است که مقام او را از دیگر موجودات ممتاز نموده است. ریشه این ویژگی ها و امتیازات این است که او گذشته از حیات طبیعی و غریزی، از حیات روحانی و عقلی نیز برخوردار است. حیات روحانی و عقلانی انسان بعد اصیل و بنیادین شخصیت انسان را تشکیل می دهد. این بعد از حیات و شخصیت انسان در قلمرو قدرت و اختیار او قرار دارد و او می تواند در چگونگی  شکل گرفتن و فعلیت یافتن آن تاثیرگذار باشد.
از سوی دیگر، حیات آدمی در عرصه اجتماع، می تواند قوام و دوام داشته باشد. زندگی فردی اگر هم امکان پذیر باشد، اما قطعا رشد و تکامل انسان در پرتو زندگی اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.زندگی اجتماعی زمینه ساز برخورد منافع و مقاصد مختلف و متعارضی نیز هست، و چه بسا غریزه خودخواهی و منفعت جویی انسان ها، سبب تعدی به حریم و حقوق یکدیگر شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.