دانلود جزوه جغرافیای اقتصادی ایران دانشگاه آزاد تهران 

دانلود جزوه جغرافیای اقتصادی ایران دانشگاه آزاد تهران 
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,500 تومان٪34 تخفیف

دانلود جزوه جغرافیای اقتصادی ایران دانشگاه آزاد تهران 

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، باکیفیت ترین جزوه درس جغرافیای اقتصادی ایران صبوری دانشگاه آزاد تهران می باشد که با فرمت pdf در ۵۱ صفحه بصورت تایپ شده تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد. امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه درس جغرافیای اقتصادی ایران دانشگاه آزاد تهران

جغرافیای اقتصادی (انگلیسی: Economic geography) علم مطالعه مکان، پراکندگی و سازمان فضایی فعالیت‌های اقتصادی در جهان است. جغرافیای اقتصادی به‌طور سنتی شاخه‌ای از علم جغرافیا به‌شمار می‌رود، اما در دهه‌های اخیر تأثیرات علمی و سیاسی قابل ملاحظه و پی در پی‌ای را به دست آورده است. برخی اقتصاد دانان آن را شاخه‌ای از علم اقتصاد نیز به‌ شمار آورده‌اند.

جغرافیای اقتصادی دارای دیدگاه‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف است که شامل مکان‌یابی صنایع، تراکم اقتصادی، ترابری، تجارت خارجی، توسعه، املاک و مستغلات، اقتصاد اخلاقی، اقتصاد جنسیتی، اقتصاد شهری، رابطه میان محیط زیست و اقتصاد و جهانی‌ شدن است.

تاریخچه جغرافیای اقتصادی تحت تأثیر دیدگاه‌های مختلفی به‌ ویژه دیدگاه‌های علم اقتصاد و جغرافیا بوده‌ است. قدیمی‌ترین متون درباره جغرافیا را می‌توان به استرابون جغرافی‌دان یونانی نسبت داد که حدود ۲۰۰۰ سال پیش نوشته شده‌ است. هم‌زمان با توسعه دانش نقشه‌ نگاری، جغرافی‌ دانان بسیاری از جنبه‌ های دانش جغرافیا را گسترش دادند.

در سده‌های اخیر نقشه‌های تولید شده توسط کشورهای اروپایی موقعیت منابع و معادن سرزمین‌های واقع در قاره‌های آمریکا، آفریقا و آسیا را مشخص نمود. نخستین سفرنامه‌ها دارای توصیفات گوناگونی از مردم بومی، آب و هوا، مناظر و چشم‌ اندازها و تولیدات مناطق مختلف بود. این کار باعث تشویق الگوهای توسعه تجارت قاره‌ای شد و عصر مرکانتیلیسم را هدایت و رهبری نمود…

امروزه جغرافی‌ دانان اقتصادی تمایل به مطالعه تخصصی موضوعاتی مانند نظریه‌مان‌ها و تحلیل فضایی به کمک سامانه اطلاعات جغرافیایی، پژوهش‌های بازاریابی، جغرافیای حمل و نقل، ارزیابی قیمت املاک و مستغلات، توسعه منطقه‌ای و جهانی، برنامه‌ریزی، جغرافیای اینترنتی، نوآوری و شبکه‌های اجتماعی دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.