گزارش کارآموزی کارخانه ی تولیدی محصولات کنسروی

گزارش کارآموزی کارخانه ی تولیدی محصولات کنسروی
نوع فایل
word
حجم فایل
186kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه گزارش کارآموزی کارخانه ی تولیدی محصولات کنسروی در قالب فایل word قابل ویرایش و در حجم ۱۲ صفحه می باشد که پس از پرداخت پس از آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

مقدمه گزارش کارآموزی کارخانه ی تولیدی محصولات کنسروی:

از ابتدای قرن ۲۰ تا کنون کنسروسازی صنعتی همواره به عنوان یکی از مهمترین روش های نگهداری ، تبدل و عرضه مواد غذایی در تمام دنیا مطرح بوده و به احتمال زیاد این موقعیت خود را در آینده نیز حفظ خواهد کرد . لذا آموختن فرآیندهای کنسروسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

سه مورد حائز اهمیت در فرآیند کنسرو سازی عبارتند از :

۱- گذراندن پروسه حرارتی و نحوه پر کردن داغ (hot filling) : که باعث ایجاد خلاء در درون ظرف می شود و بعد آماده سازی ظروف جهت پاستوریزاسیون .

۲- درب بندی : که به صورت پرس درب بندی نفوذ ناپذیر صورت می گیرد تا تبادلات شیمیایی وگازی صورت نگیرد . دو نوع درب بندی داریم : درب بندی دستی برای شیشه و پرس برای فلزات .

۳- پاستوراسیون تجاری : که حد واسط بین پاستوریزاسیون معمولی و استریل کردن است و در آن از دمایی حدود۸۸ استفاده می شود که باعث کاهش بار میکروبی می شود این نوع پاستوراسیون شامل سه مرحله زیر  است :

مرحله ۱- :دمایی حدود ۸۸ و زمان ۲۵ دقیقه .

مرحله ۲- : دمایی حدود ۵۵ و زمان ۱۲ دقیقه .

مرحله ۳- : دمای معمولی به مدت ۱۲ دقیقه . ( آب معمولی استفاده می شود . )

نقش مرحله دوم و سوم این است که سبب سرد شدن تدریجی می شود در ظروف شیشه ای هر سه مرحله اعمال می شود . چون اگر از آب داغ فوراً وارد آب سرد شود ظرف دچار شوک حرارتی شده و می شکند . ولی در ظروف فلزی ، ظرف درون استخر پاستوراسیون قرار می گیرد و مرحله دوم حذف شده و ظرف مستقیماً از آب گرم وارد استخر آب سرد وکلر می شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید