درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش در قالب پاورپوینت

درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش در قالب پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1.06mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش در قالب پاورپوینت

دانش پژوهان گرامی ، محتوای این فایل شامل پاورپوینت درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش می باشد که در حجم ۱۷ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمایید.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT): معرفی فرآیندهای بنیادی

 درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT ؛ A cceptance and C ommitment T herapy)

یکی از درمان‌های موج سوم رویکرد شناختی رفتاری است. هدف اولیه‌ی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد افزایش کیفیت زندگی با کاهش تأثیر راهبردهای کنترل نامؤثر و حمایت از تغییر رفتاری مبتنی بر ارزش‌هاست (مویر، مورل، کونالی، استینبرگ، ۲۰۱۷). این هدف با استفاده از تمرین‌های تجربه‌ای که انعطاف‌پذیری روان‌شناختی را هدف قرار می‌دهد به دست می‌آید. انعطاف‌پذیری روان‌شناختی شامل شش فرآیند اصلی در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است: توجه به لحظه‌ی اکنون، ارزش‌ها، پذیرش تجربه‌ای، ناهم‌آمیزی شناختی، چشم‌انداز انعطاف‌پذیری، ارزش‌ها و اعمال متعهدانه (هیز، لوما، بوند، ماسودا، و لیلیز، ۲۰۰۶).درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد معقتد است که آسیب روانی با تلاش برای کنترل یا اجتناب از افکار و هیجان‌های منفی همراه است. این درمان بر ارزش پرداختن به زندگی تأکید می‌کند و بر اینکه بیمار باید مشغول زندگی کردن باشد تأکید دارد.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد  همچنین بر یک نظریه درباره‌ی زبان و شناخت مبتنی است که نظریه‌ی چارچوب ارتباطی نامیده می‌شود. این نظریه از زبان و ارتباط با آن استخراج شده است و یک تبیین مبتنی بر بافتار در مورد اینکه چرا فرآیندهای بهنجار زبانی/شناختی، بودن در زمان حال و پذیرش‌ را تخریب می‌کند (هیز و شنک، ۲۰۰۴). نظریه‌ی چارچوب ارتباطی مطرح می‌کند که درواقع فرآیندهای زبانی و غلبه‌ی آن بر تجربه‌های مستقیم باعث ایجاد رنج‌های انساسی می‌شود (هیز و ویلسون، ۲۰۰۳). به‌عنوان مثال اهمیت و مشروعیت اجتناب‌ورزی از دردهای روان‌شناختی یک قانون زبانی است، اما در نهایت اجتناب می‌تواند باعث رنج شود. این پیوند با قواعد رفتاری بنیادی به ایجاد مدلی منحصر به فرد و تجربی از عملکرد انسان منجر شده است (هیز و شنک، ۲۰۰۴)…..

پاورپوینت درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش شامل:

سیر رفتار درمانی

مداخلات مبتنی بر ذهن­آگاهی و پذیرش دارای پشتوانه­ی تجربی

انواع درمان های موج سوم

انتقاد بر آسیب شناسی روانی

مفروضه های مرکزی ACT

اهداف درمانی

مفاهیمی که  باعث انعطاف ناپذیری روان شناختی می شود

ساختار جلسات درمان

فرایند ACT

تکنیک های درمانی ACT

اختلالاتی که  درمان ACT در آنها موثر بوده است

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید