دریافت مبانی نظری توانمندسازی روان شناختی با فرمت ورد

دریافت مبانی نظری توانمندسازی روان شناختی با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
266kb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 8,800 تومان٪27 تخفیف

دریافت مبانی نظری توانمندسازی روان شناختی با فرمت ورد

دانش پژوهان گرامی،این فایل حاوی مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق و ادبیات تحقیق توانمندسازی روان شناختی میباشد که با فرمت ورد -قابل ویرایش در ۳۲ صفحه نگارش شده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

تعریف توانمندسازی

علی‌رغم کاربرد گسترده اصطلاح توانمندسازی در علوم سازمانی؛ یکی از مسائلی که در مراحل اولیۀ به‌ کارگیری این اصطلاح کمتر به آن توجه می‌شد، ارائه تعریف عملیاتی از آن بود. بیشتر تعاریفی کـه مطرح می‌شدند جامع‌ و مانع نبودند. در ارائه تعریف از اصطلاحاتی کاملاًَ مترادف استفاده می‌شد و بیش از آن‌ که به تعاریف این اصطلاح بپردازند، به تشریح مجموعه‌ای از روش‌های خـاص و تـأثیر آن بر توانمندسازی می‌پرداختند.چندی بعد، سایمون ضرورت تعاریف عملیاتی را موردتوجه قرار دارد. به اعتقاد او، تعـاریفی کـه از اصطلاحات به عمل می‌آیند باید با موفقیت‌هایی که به‌طور تجربی مشاهده می‌شوند، مطابقت داشته باشند. نخست آن‌که باید تعیین شود که چه مجموعه اقداماتی برای تحقق هدف(به‌عنوان‌مثال،توانمندسازی کارکنان). لازم است.

دوم آن‌ که با تحت تأثیر قرار دادن فرایندهای تصمیم، امکان تجزیه‌ و تحلیل پیامدهای اقدامات فوق را میسر سازند و درنهایت، به‌جای جنبه‌های انگیزشی، به تبیین جنبه‌های روان‌شناختی هدف و راه‌های نیل به آن بپردازند.با توجه به این مهم، تلاش‌های زیادی از سوی صاحب‌ نظران مختلف برای ارائه تعریفی عملیاتی از توانمندسازی به عمل آمد تا این‌که در سال  ۱۹۸۸ کانگر و کاننگو یک گام بسیار مهم در این زمینه برداشتند. بنا به توصیۀ آن‌ها، برای آن‌که بتوان مفهوم توانمندسازی را در متون مدیریت مورد تجزیه‌ و تحلیل قرارداد باید در ابتدا سازه‌های«قدرت» و «کنترل» که این اصطلاح از آن‌ها مشتق شده را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرارداد. ازآنجاکه در متون مدیریت، سازه‌های قدرت و کنترل از دو رویکرد مختلف موردتوجه قرارگرفته‌اند، بنابراین به توانمندسازی نیز باید از همین زوایا نگاه کرد(کانگر و کانگو،۱۹۸۸)..

واژه توانمندسازی در فرهنگ فشرده آکسفورد “قدرتمند شدن”،  “مجوز دادن”،  “ارائه قدرت”،  ” توانا شدن” معنی شده است‌. برخی بر این باورند که توانمندسازی دادن قدرت به کارکنان است، برخی دیگر این مفهوم را رد کرده و معتقدند با توجه به اینکه کارکنان، سرمایه‌ای از دانش و انگیزه هستند، بنابراین به‌خودی‌خود، قدرت انجام کار به نحو عالی را دارا می‌باشند و به این اساس توانمندسازی را فراهم کردن زمینه،در جهت آزاد کردن این قدرت بالقوه تعریف می‌نمایند(کونزاک ،۲۰۰۰)..

دریافت مبانی نظری توانمندسازی روان شناختی 

منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

فهرست

توانمندسازی روان شناختی ۱
۱تعریف توانمندسازی………… ۲
۲توانمندسازی به‌عنوان یک سازه ارتباطی:. ۶
۳توانمندسازی به‌عنوان یک سازه انگیزشی………… ۷
۴رویکرد روان‌شناختی……..: ۱۰
۵عوامل روان‌شناختی توانمندسازی……….. ۱۲
۶احساس شایستگی…………. ۱۲
۷احساس داشتن حق انتخاب(خودمختاری)……….. ۱۴
۸احساس مؤثر بودن…….. ۱۵
۹احساس معنی‌دار بودن………. ۱۷
۱۰احساس داشتن اعتماد به دیگران ۱۹
۱۱تأثیر توانمندسازی بر نگرش کارکنان ۲۱
۱۲هزینه‌های توانمندسازی ۲۲
۱۳راهکارهای عملی برای توانمندسازی ۲۳
۱۴دلایل توانمندسازی… ۲۵

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید