دریافت پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس

دریافت پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
206kb
نویسنده
دسته بندی
4,000 تومان

دریافت پرسشنامه استاندارد انگیزه پیشرفت تحصیلی (T.M.A) هرمنس (به همراه یک مقاله بیس معتبر رایگان)

پرسشنامه انگیزه پیشرفت (A.M.T) هرمنس، یکی از رایج ترین پرسشنامه های مداد و کاغذی برای سنجش نیاز به پیشرفت است. هرمنس (۱۹۷۷) برمبنای دانش نظری و تجربی موجود درباره نیاز به پیشرفت و با بررسی پیشینه پژوهش های مربوط به موضوع نیاز به پیشرفت ، این پرسشنامه را ساخته است.

پرسشنامه دارای ۳۹ جمله بود که هومن و عسگری ۱۱ پرسش به آن اضافه کردند. پژوهشگران مذکور ضریب همگونی تست را در نمونه ۱۰۷۳ نفری دانش آموزان۸۰۳/۰ و با تحلیل عاملی مواد این پرسشنامه هفت عامل(داشتن پشتکار، اعتماد به نفس، ادراک پویا از زمان، فرصت جویی، سخت کوشی، توجه به ملاک شایستگی در انتخاب دوست، سطح آرزوی بالا، آینده نگری) بدست آوردند سئوالات پرسشنامه به صورت ۳۹ جمله ناتمام بیان شده  و به دنبال هر جمله ناتمام چند گزینه داده شده است.به این گزینه ها برحسب  اینکه شدت انگیزه پیشرفت از زیاد به کم یا کم به زیاد باشد نمره تعلق می گیرد.

پرسشنامه اولیه دارای ۲۹ سوال بود که برمبنای ده ویژگی که متمایز کننده افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا از افراد با انگیزش پیشرفت پایین تهیه گردید.

پس از اجرای آزمایشی و تجزیه و تحلیل سوالات و محاسبه همبستگی یک یک سوالات با کل آزمون ۲۹ سوال به عنوان پرسشنامه نهایی انگیزه پیشرفت انتخاب شد. لازم به ذکر است که پس از تحلیل سوالات هیچ سوال معناداری در رابطه با ویژگی دهم در پرسشنامه نهایی وارد نشد ، لذا پرسشنامه نهایی تنها براساس ۹ ویژگی ساخته شد.

دریافت پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس

تعداد سوال: ۳۹
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج:‌ دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: ورد – DOC – DOCX

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید