دریافت پرسشنامه سازگاری شغلی(دیویس و لافکوایست)

دریافت پرسشنامه سازگاری شغلی(دیویس و لافکوایست)
نوع فایل
word
حجم فایل
31kb
نویسنده
دسته بندی
3,800 تومان

دریافت پرسشنامه سازگاری شغلی(دیویس و لافکوایست)

دانش پژوهان گرامی ،محتوای این فایل پرسشنامه سازگاری شغلی(دیویس و لافکوایست) می باشد که با فرمت ورد در ۵ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

به منظور بررسی سازگاری شغلی از پرسشنامه دیویس و لافکوایست استفاده گردید. با توجه به عدم وجود شیوه نمره گذاری مشخصی در این پرسشنامه ، بنابراین پس از مشاوره با افراد آگاه در این حوزه، قرار گردید از طیف لیکرت استفاده گردد و نمره سه را سطح متوسط مشخص گردید.

پرسشنامه سازگاری شغلی مورد استفاده در تحقیق حاضر شامل ۳۶ سوال بود. این پرسشنامه دارای ۷ بعد ارزش پیشرفت(۳ سوال)، ارزش راحتی(۱۳ سوال)، ارزش پایگاه(۴ سوال)، ارزش نوع دوستی(۵ سوال)، ارزش ایمنی(۶ سوال)، ارزش خودمختاری(۲ سوال) و سبک سازگاری (۳ سوال) بود.

جدول شماره ۳-۲: ابعاد پرسشنامه سازگاری شغلی

ابعادتعداد سوالات
ارزش پیشرفت۳
ارزش راحتی۱۳
ارزش پایگاه۴
ارزش نوع دوستی۵
ارزش ایمنی۶
ارزش خودمختاری۲
سبک زندگی۳

 

یکی از مهمترین منابع هر سازمانی، نیروی انسانی آن است . عوامل تشکیل دهنده این نیرو، افرادی با احساس هستند که اگر انگیزش کافی داشته باشند، استعداد و مهارت خود را در خدمت  سازمان به کار میبرند. داشتن روحیه و رضایتمندی شغلی در رسیدن بهره وری بالای سازمانها بسیار مهم است . همچنین یکی از عوامل مهم در بالا بردن انرژی روانی کارکنان یک سازمان، بهبود رضایت شغلی آنها است. رضایت شغلی یعنی اندازه و فاصله میان انتظارات و توقعاتیکه شخصا از شغل و حرفه خود دارد و اینکه چه چیزی واقعا از این شغل نصیبش میشود و یک ،احساس مثبت یا مطبوع است که پیامد ارزیابی شغلی یا تجربه فرد را دربردارد.

ارتباط قوی بین رضایت شغلی با سازگاری شغلی وجود دارد. در واقع رضایت شغلی شاخصی مهم از سازگاری شغلی است. یعنی اگر بین توانایی­ های فرد و شرایط شغلی­اش تطابق وجود داشته باشد رضایت حاصل می­شود. فرضیه اساسی سازگاری شغلی این است که افراد برای ایجاد و نگهداری ارتباط مثبت با محیط کاریشان در تلاش هستند. افراد نیازهایشان را به محیط کار می­آورند و محیط کار نیز نیازهایی برای آنها فراهم میکند. برای تداوم کار فرد و محیط کار می­باید به میزانی از تطابق برسند. سازگاری فرایندی در حال رشد و پویا است. شامل توازن آنچه فرد می­خواهد با آنچه جامعه می­پذیرد. سازگاری یک فرایند دوسویه است.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید