سوالات تشریحی درس احکام کسب و کار

سوالات تشریحی درس احکام کسب و کار
نوع فایل
pdf
حجم فایل
339kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

سوالات تشریحی درس احکام کسب و کار

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل سوالات تشریحی درس احکام کسب و کار در ۱۳ صفحه با فرمت pdf آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

تصویر بخشی از فایل

سوالات تشریحی درس احکام کسب و کار

سوال اول:

یکی از معاملات حرام معاملات نجس می باشد به طور کامل توضیح دهید.

گاهی خود نجاسات معامله میشود و گاهی شیء متنجس، از اینرو درباره هر یک جداگانه بحث میکنیم.

الف ) معامله عین نجس:

معامله بعضی از نجاسات، مانند شراب، بی تردید حرام و باطل است. اما چنین نیست که معامله مطلق نجاسات حرام باشد یا در صورت نجس بودن چیزی معامله آن باطل گردد. در این قسمت درباره معاملۀ بعضی از نجاسات سخن میگوییم.

۱. مردار حیوان ( میته )

خرید و فروش مردار برای استفاده حلال مانند استفاده دارویی غیر خوراکی و غذا برای حیوانات وحشی و در اموری که شرط آنها طهارت نیست جایز است و برای منافع حرام، مانند استفاده خوراکی برای انسان، حرام است.

۲. خون

خرید و فروش خون انسان اشکال ندارد. اگر در خون حیوان هم منفعت حلالی باشد، اشکال ندارد. اما برای منفعت حرام؛ مثل خوردن و آشامیدن، حرام است.

۳. خمر (شراب):

الف) توضیحی درباره خمر: مراد از خَمر فقط شراب گرفته شده از آب انگور نیست، بلکه هر گونه مسکر است؛ مانند آبجو. همچنین ممکن است میوه یا چیزهایی که در آنها مخمر وجود دارد، یا مسکری که از راه تقطیر به دست میآید، وسیله ای برای مستی باشد؛ مثلا اگر مواد خمری انگور یا کشمش را به وسیله تقطیر جمع کنند، خمر شامل آن نیز میشود؛ هرچندبه این موارد عرق گویند نه شراب و همچنین فقاع نیز در همین حکم است. در واقع می توان گفت هر مایعی که موجب مست چه قلیل باشد چه کثیر، چه به تنهایی باشد و چه ممزوج با چیز دیگر، حکم خمر را خواهد داشت.

ب) خرید و فروش شراب

اگر شراب برای منفعت رایج و متداولش (نوشیدن) معامله شود، حرام و باطل است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید