طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده

طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
12mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 15,000 تومان٪25 تخفیف

طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده

کاربران گرامی ، محصول مورد نظر شامل فایل pdf فرمولاسیون و آموزش طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده (مایع ظرفشویی، دستشویی، صابون رختشویی، مایع شیشه شوی، آب ژاول، چسب کاغذ، پودر ماشین لباس شویی، شامپو، شوینده داندان، چسب پلاستیک، کرم نرم کننده دست و صورت، خمیر جلا دهنده فلزات، محلول لکه بر، براق کننده چوب، ماده جاذب رطوبت ) بصورت کامل و جامع به زبانی ساده و روان می باشد که با این فرمولها می توانید با لوازم ساده و ابتدایی کار آفرین خود باشید و به سادگی وارد بازار رقابتی بشوید. فرمولاسیون های طراحی شده به روز می باشند.

فایل فرمولاسیون و طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده شامل موارد زیر می باشد:

مواد و وسایل لازم

روش آزمایش

مصارف

کاربردهای مواد استفاده شده در این آزمایش

اطلاعات و نکات ایمنی

طریقه ساخت مایع ظرفشویی

در اصطلاح علمی ، می توان گفت که مایع ظرفشویی به ترکیب خنثی شده اسید سولفونیک اطلاق می شود و این به آن معنی است که چنانچه اسید سولفونیک را با ماده ای قلیایی خنثی نموده ، سپس مواد افزودنی دیگری نظیر رنگ ، اسانس ، نرم کننده پوست ، و غلظت دهنده به آن بیفزاییم مایع ظرفشویی حاصل می گردد.
در فرمولاسیون مایع ظرفشویی باید به این موضوع توجه داشت که ماده خنثی کننده اسید سولفونیک در کیفیت و قدرت پاک کنندگی آن نقش مهمی را ایفا می کند .
ماده خنثی کننده اسید همواره یک ماده قلیایی مانند سود سوزآور است که در مایع ظرفشویی حاصل از این واکنش برای پوست بسیار زیان آور بوده و مصرف آن نیز خطرناک می باشد.

طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده

بهترین روش جهت خنثی نمودن اسید سولفونیک ، استفاده از مواد الکلی نظیر « دی اتانول آمید » یا « تری اتانول آمید » است، که مایع حاصل از این ترکیب از کیفیت مناسب تری برخوردار بوده و کمتر ایجاد حساسیت پوستی می کند. در این مورد نیز باید توجه داشت که نمی توان از هر نوع الکلی استفاده کرد زیرا به دلیل فعال بودن ملکول و وزن ملکولی کمتر حساسیت شدید روی پوست ایجاد می کند.

ماده دیگری که حائز اهمیت است ماده ای بنام« فرمالین » می باشد که به منظور جلوگیری از فساد تدریجی و یا میکروبی شدن مایع ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد

در ابتدای امر ماده آلکیل بنزن خطی آن وارداتی بود، بایستی گفت که عمده ترین عوامل مصرف در میزان مصرف مواد شوینده در جامعه عبارتند از رشد جمعیت و ارتقای سطح رفاه و بهداشت بیشترین مصرف سرانه مایع ظرفشویی ، پودرها و مایعات شوینده دیگر در ایران در سال ۱۳۶۲ حدود ۲۸/۵ کیلوگرم برای هر نفر در سال است و با توجه به این مطلب که تمام کارخانجات سولفوناسیون موجود در ایران بر مبنای استفاده از آلکیل بنزن به عنوان مواد اولیه طراحی شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید