مقاله بحران هویت در نوجوانی

مقاله بحران هویت در نوجوانی
نوع فایل
word
حجم فایل
33kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین مقاله با موضوع بحران هویت در نوجوانی با فرمت word در ۱۰ صفحه قابل ویرایش می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

مطالب ذیل مربوط است به بررسی سه مقاله که عبارتند از :

۱- مقاله بررسی همبستگی خانواده و الگوی انضباطی والدین با بحران هویت

۲- جهانی شدن بحران هویت در نوجوانی

۳- نوجوانی و رابطه آن با بحران هویت

واژه نو جوانی همانطور که از اسمش بر می آید به معنای *رشد کردن به سوی رسش* است و مفاهیمی مانند بلوغ و رسش عاطفی ، اجتماعی ، ذهنی و اخلاقی را در برمیگرد .نو جوانی مهم ترین دوره زندگی هر فرد به شمار میرود و بی شک میتوان مرحله نو جوانی را به عنوان آستانه شکل گیری شخصیت فردی از مهم ترین مراحل رشد شخصیت دانست .در بحث روانشناسی رشد از دوره نو جوانی به عنوان مهم ترین دوره زندگی یاد شده است که استانلی های پدرعلم روانشناسی نو جوانی وبلوغ دوره نو جوانی را دوره فشار و طوفان نامید .

این دوره مرحله پیچیده ای از رشد انسان است که در طی آن نوجوانان بلوغی را تجربه میکنند که بر رشد جسمانی ، فیزیلوژیکی و رئان شناختی آنان تاثیر می گذارد . تاثیرات قابل ملاحضه ای در مفهوم *خود* صورت میگیرد،بحران هویت را تجربه میکنند ، مسایل و مشکلات عاطفی آن ها افزایش می یابد ، از نظر هوشی به مرحله تفکر انتزاعی می رسند و ارتباط آنان با گروه های همسالان افزایش می یابد .

به تعاریفی از هویت در مقاله نو جوانی و رابطه آن با بحران هویت میپردازیم :

از لحاظ اغوی واژه هویت در لغتنامه دهخدا اینگونه بیان شده است : عبارت است از تشخصو همین مهنی میان حاکمان و متکلمان مشهور است.هویت گاه بر وجود خارجی اطلاق میگردد .(لغت نامه دهخدا،ذیل حرف ه )

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.