پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی پکران

پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی پکران
نوع فایل
word
حجم فایل
20kb
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی پکران

دانش پژوهان گرامی ،در این پست پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی پکران (AEQ) در قالب ورد به صورت کامل در ۶ صفحه با کیفیت عالی برای دانلود قرار داده شده است.این محصول شامل پرسشنامه استاندارد ، امتیازبندی ، مولفه ، تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه می باشد.

پرسشنامه استاندارد هیجانات تحصیلی پکران

این ابزار به منظور اندازه‌گیری هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان توسط پکران و همکاران (۲۰۰۵) طراحی و ساخته شده است. این پرسشنامه دارای ۴۳ سوال و ۷ مولفه می باشد و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (از حضور در کلاس لذت می‌برم.) به سنجش هیجان های تحصیلی می پردازد. این پرسشنامه از نوع خودگزارشی و  مداد کاغذی است که در سه قسمت، شامل بخش هیجان‌های مربوط به کلاس، هیجان‌های مربوط به یادگیری و هیجان‌های مربوط به امتحان تهیه شده است.

بخش مربوط به هیجان امتحان تحت عنوان «پرسشنامه هیجانات امتحان» انتشار یافته و یک بخش کامل و مجزا از پرسشنامه را تشکیل می‌دهد. در هر قسمت ۸ زیر مقیاس وجود دارد. زیر مقیاس­های مربوط به کلاس، که شامل ۸۰ سؤال است و هشت هیجان زیر را اندازه­ گیری می­کند: لذت از کلاس، امیدواری، غرور (افتخار)، عصبانیت (خشم)، اضطراب، شرم، ناامیدی و خستگی (بی‌حوصلگی). قسمت مربوط به هیجانات امتحان، که شامل ۷۷ سؤال است عبارتند از: لذت از امتحان، امیدواری، غرور، عصبانیت، اضطراب، آرامش، شرم و ناامیدی. هیجانات مربوط به یادگیری، که شامل ۷۵ سؤال است؛ لذت از یادگیری، امیدواری، غرور، عصبانیت، اضطراب، شرم، ناامیدی و خستگی را اندازه­ گیری می­کند. باید توجه داشت که پکران و همکاران(۲۰۰۵) به گونه­ای سؤالات را طراحی کرده‌اند که هر قسمت تجربه­ های هیجانی را در سه موقعیت مختلف می‌سنجد.

پایایی و روایی: دارد

نوع فایل: ورد

مولفه: دارد

نحوه نمره گذاری: دارد

تعداد صفحات: ۶

منبع: دارد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید