نظریه تکاملی ارسطو (فیکسیسم)

نظریه تکاملی ارسطو (فیکسیسم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
10mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل پاورپوینت نظریه تکاملی ارسطو (فیکسیسم) در ۴۰ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

فهرست

پلی بر زندگی نامه ارسطو

انسان بودن  از دیدگاه ارسطو به چه معنا است؟

علت هستی از دیدگاه ارسطو

تکوین و نقض خود بخودی  از دیدگاه ارسطو

ارسطوو خداشناسی

ارتباط اجرام آسمانی و پدیده های زمینی از نظر ارسطو

طبقه بندی حیوانات توسط ارسطو

شیوه های تولید مثل از نظر ارسطو

مفاهیم قرن بیستم از دیدگاه ارسطو

فیکسیسم

رد نظریه فیکسیسم و اثبات نظریه تکامل(تحول)

پلی بر زندگی نامه ارسطو

.اَرَسطو یا ارسطاطالیس از فیلسوفان یونان باستان بود. او یکی از مهم‌ترین فیلسوفان غربی به حساب می‌آید.ارسطو در سال ۳۸۴ ق.م. در خانواده‌ای ثروت‌مند از اهالی) است استاگیروس/اسطاغیر(، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد .

در هجده سالگی به آکادمی افلاطون راه یافت و به مدت بیست سال در مکتب افلاطون کسب دانش کرد، وی به سرعت چنان پیشرفتی در علوم نظری کرد که افلاطون به وی لقب علم داد. او به مدت ۴ سال، آموزگار اسکندر مقدونی بود. نوشته‌های او در زمینه‌ها و رشته‌های گوناگون از جمله فیزیک، متافیزیک، شعر، ادبیات، زیست‌شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. ارسطو به همراه سقراط و افلاطون از تأثیر گذارترین و بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بوده‌است، بدین سبب ارسطو لقب معلم اول را داراست. ارسطو فلسفه را با عنوان «دانش هستی» تعریف می‌کرد.

انسان بودن  از دیدگاه ارسطو به چه معنا است؟

ارسطو معتقد بود که بردگان و حیوانات بالطبع برای تشکیل یک دولتشهر شایسته نیستند، زیرا آنها از قدرت انتخاب آزاد و عقلانی برخوردار نیستند. برخی از انسان‌ها بالطبع آزادند، و انسان‌هایی که قادر به استنباط عقلانی هستند ولی خودشان نمی‌توانند آن را عملی سازند، بالطبع برده‌اند. با وجود این، بردگان را باید با حیوانات در تقابل نهاد، زیرا ارسطو تصور می‌کرد که حتی حیوانات اهلی شده نمی‌توانند استنباط عقلانی داشته باشند، بلکه صرفاً از غرایزشان پیروی می‌کنند. قدرت تعقل، که به یکسان قوه‌ای عقلانی و اخلاقی است، چیزی است که انسان را از حیوان متمایز می‌سازد. این امر، مدنیّت را ممکن می‌سازد؛ و براستی این اندیشه ازاهمیت اساسی برخوردار است، واقعاً عین این نگرش است که آدمیان به مدنیّت نیاز دارند. ما به همکاری با یکدیگر نیازمندیم و هریک از ما به خیر همگانی مدد می‌رسانیم.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.