نظریه شناختی ژان پیــاژه pdf+ppt

نظریه شناختی ژان پیــاژه pdf+ppt
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

نظریه شناختی ژان پیــاژه pdf+ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دو نمونه پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیــاژه در ۲۸ و ۱۴ اسلاید قابل ویرایش بهمراه فایل پی دی اف مربوط به فصل روانشناسی رشد پیشرفته نظریه رشدی – شناختی پیاژه در ۲۶ صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین، می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیــاژه :

علاقه پیاژه به زیست شناسی باعث شد که او در ۲۲ سالگی به کسب درجه ی دکتری نایل شود. تحقیقات اختصاصی پیاژه در زمینه ی هوش با کار در آزمایشگاه بینه در پاریس آغاز شد. پیاژه با توجه به پاسخ های کودکان به آزمون ها ، متوجه پاسخ های نادرست آن ها و نوعی نظم ویکنواختی در اشتباهات شد. ( کدیور ص ۲۲)

نکته ی جالب برای پیاژه این نبود که کودکان چه تعداد پاسخ درست می دهند بلکه برای او این مسئله برانگیزاننده بود که اشتباهات کودکان هم سن ، مشابه است. روشی که کودک دنیا را احساس و تفسیر می کند بسیار متفاوت از یک بزرگسال است. ( بیابانگرد، نعمتی ص ۱۴)

پیازه می خواست منشأ و چگونگی تکامل دانش را در نزد نوع بشر مطالعه کند و بدین منظور رشد شناخت را در کودکان وسیله قرار داد ( سیف ص۶۹)

دانلود نظریه شناختی ژان پیــاژه pdf+ppt

تعادل و تعادل یابی :

تعادل: یک حالت توازن شناختی بین درک ما از جهان هستی و تجربه هایمان است. تعادل یابی یا عمل جستجو برای نظم و توازن به معنی مقایسه ی درک ما با جهان واقعی است وقتی که درک ما بتواند رویدادهایی را که مشاهده می کنیم تبیین نماید دنیا برای ما معنی  می دهد و ما در حالت تعادل قرار می گیریم. وقتی که درک نتواند رویدادهایی را که مشاهده می کنیم تبیین کند، نبود تعادل رخ می دهد و ما برانگیخته می شویم تا تبیین های دیگری را جستجو نماییم. بی تعادلی نیروی محرک ما در رشد یا تحول است تعادل جویی: مکانیسم کودک برای تنظیم و یکپارچه ساختن تغییراتی است که در اثر بلوغ ، تجارب فیزیکی و اجتماعی پدید آمده است. تعدل یابی به معنای جستجو به منظور هماهنگی ذهنی بین طرح های شناختی با اطلاعات کسب شده از محیط .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید