پاورپوینت ارائه درس مبانی کشاورزی پایدار

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت ارائه درس مبانی کشاورزی پایدار با عنوان بررسی کنترل بیولوژیک بیماری آتشک گلابی با عامل Erwina amilovora با استفاده از برخی از باکتری های آنتاگونیست می باشد که با فرمت ppt در ۱۵ اسلاید با قابلیت ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

محتوای اسلاید ۳

چکیده

بیماری آتشک fire blight  یکی از بیماری های مهم درختان میوه ی دانه دار در جهان است.روش بیولوژیکی میتواند بعنوان بهترین جایگزین برای کنترل بیماری مورد توجه قرار گیرد.

در این تحقیق اثر ۵ جدایه ی آنتاگونیست از گونه ی Pantoea egglomerans  و Pseudomonas fluorescens بر باکتری عامل بیماری آتشک گلابی در آزمایشگاه و باغ، مورد بررسی قرارگرفت. برای این منظور باکتری های آنتاگونیست و عامل بیماری به ترتیب از بافت سالم و آلوده در درختان سیب وگلابی از باغ های استان تهران و قزوین جداسازی شد وسپس به جدایه های بدست آمده با استفاده از آزمون های فیزیولوژیک، بیوشیمیایی ومورفولوژیکی مورد شناسایی قرار گرفتند.برای بررسی اثر این آنتاگونیست ها بر رشد عامل بیماری آتشک در آزمایشگاه ،آزمون ایجاد هاله ی بازدارنده (آنتی بیوز ) و بررسی تولید آنتی بیوتیک آزمون کلروفرم به کار گرفته شد.

محتوای اسلاید ۱۵

بحث

نتایج آزمون های آزمایشگاهی و باغ نشان داد که همه ی جدایه های آنتاگونیست مورد آزمایش نسبت به شاهد، به طور معنی داری قادر به کنترل بیماری بودند . در میان این جدایه ها، باکتری P. agglomerans که از منطقه ی قزوین جدا شده بود، نسبت به سایر آنتاگونیست ها در آزمو ن های آزمایشگاهی بهترین اثر را داشت؛ به طوری که در آزمون بررسی هاله ی بازدارندگی ضمن اینکه همه ی تیمارها نسبت به شاهد، تفاوت معنی داری را نشان دادند، جدایه ی مذکور بیشترین قطر هاله ی بازدارندگی را در پتری ایجاد کرد . با تحلیل آماری نتایج آزمون های انجام شده در باغ، مشخص شد آنتاگونیست های مورد مطالعه در تحقیق حاضر، بسته به جدایه ، توانستند بین ۳/۵۵ تا ۴/۸۶% از وقوع بیماری روی گل های درختان گلابی جلوگیری کنند….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.