پاورپوینت ارگونومی در شهر

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
451kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت ارگونومی در شهر با فرمت ppt در ۱۹ اسلاید قابل ویرایش می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن :

محتوای اسلاید ۳

 مقدمه

شهر و فضـای شهری، از جنبه های مشترک بین شهروندان محسـوب می گـردد که شامـل مجموعـه ای از نیازها، تقابل و تعـاملات اجتماعـی می شـود. در این راستـا، به دلیل رعـایت سلامت و ایمنی در شهر و در مواجهه با سایر عناصر شهری، باید به کاربرد مبانی ارگونومی، به صورت تخصصی توجه گردد.

در این خصـوص سعـی شـده است تا ضمـن تشریح ارگونومی و دامنـه عملکـرد آن در ارتبـاط با محیط های شهـری، اصـول مرتبط با شهـر سـالم، ایمنـی شهری و ارتباط آن با ارگونومی، کاربرد ارگونومی در طراحـی مناسـب مبلمـان شهـری و موارد مشابه دیگر به طور دقیق، بررسی، و در قالب کتب و مقالات جهت بهره برداری کارشناسان و مسئولین حوزه های شهری، ارایه گردد .

شهرداری ها و کارشناسان حوزه شهر سازی میبایست نکات مهمی را در زمینه طراحی فضای شهری در نظر بگیرند . مواردی که کاربرد علم ارگونومی در آن بسیار مهم است عبارتند از :

™مبلمان شهری ( مبلمان و صندلی های پارک ها , ایستگاه های اتوبوس و مترو و…)

™پیاده رو ها و محل عبور و مرور افراد به ویژه معلولین

™استقرار ابزارهای خدماتی ( عابر بانک ها , باجه تلفن و…)

و مواردی از این قبیل .

که ما در این تحقیق به مهم ترین موضوع یعنی کاربرد ارگونومی در طراحی مبلمان و فضاهای شهری میپردازیم .

محتوای اسلاید ۱۰

الف) نقش ارگونومی در دستیابی به :

اصل اطلاعات قابل درک: از طریق بکارگیری اصول انتخاب و طراحی نمایشگرها (دیداری، شنیداری و …) به عنوان ابزارهای انتقال اطلاعات (تابلوها و علائم شهری)

اصل به حداقل رساندن خطا: با شناخت کافی از قابلیت ها و محدودیت های انسانی مبحث تلرانس خطا را با تمرکز بر حوزه خطاهای انسانی انتخاب و طراحی نمایشگرها و غیره را درست و مناسب طراحی کرد .

اصل تلاش فیزیکی پایین: در استفاده از مبلمان شهری تلاش فیزیکی پایین را با بهره گیری از حدود مناسب در طراحی المان ها برای افراد در نظر گرفت .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.