پاورپوینت اقتصاد آب و زمین در ۶۹ اسلاید

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
13mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,500 تومان٪34 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر پاورپوینت اقتصاد آب و زمین (اقتصاد منابع طبیعی محیط زیست دکتر علی سوری – محسن ابراهیمی) می باشد که با فرمت ppt در ۶۹ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فهرست پاورپوینت :

مفاهیم و چالشهای منابع آبی

اقتصاد آب

منابع آبی

شیوه های کنترل و بهره برداری از منابع آب

ویژگیهای آب

جنبه اقتصادی آب

عرضه آب

عوامل موثر برتقاضای آب کشاورزی

دانلود پاورپوینت اقتصاد آب و زمین

مفاهیم و چالشهای منابع آبی

۱.به علت خشک بودن عمده خاک ایران و کم بودن پوشش های گیاهی، بسیاری از نزولات جوی(حدود۳/۴) از دست میرود.

پراکنش بارندگی در مناطق مختلف کشور بصورت نامساوی است به این معنا که بارندگی از نظر مکانی و زمانی بصورت نامساوی توزیع میشود به همین دلیل بخش آب درکشور با چالشهایی روبروست که مطالعه منابع آب و توزیع آن را ضروری میکند. طبق آمارهای موجود، متوسط بارندگی در کشور ۲۲۰ میلی متر است که حدود ۱/۴ متوسط دنیا و ۱/۳ متوسط آسیاست. از نظر پراکنش بارندگی ۵۰% بارندگی کشور در ۲۴% مساحت کشور و ۵۰% باقیمانده در ۷۶% مساحت کشور صورت میگیرد و بیشترین بارندگی نیز در تالش با حدود ۲۰۰۰ میلی متر گزارش شده است.

جمعیت جهان درحال افزایش است و تقاضا برای غذا، خدمات شهری و… رو به افزایش است که این امر باعث میشود تقاضا برای آب به شدت بالارفته درحالیکه منابع آبی محدود می باشد. این لزوم مدیریت بهتر منابع آبی را ضروری تر مینماید. مثال: برای سدسازی در ابتدا جاهای مناسبتر و کمتر سرمایه بر انتخاب شده است که باافزایش تقاضا ناگزیریم ازمکان های باکیفیت پایینتر و سرمایه برتر استفاده کنیم همین امر باعث افزایش هزینه های استحصال آب میشود.

چالش بعدی، زیاده روی در احداث چاه است(دکتراحمدی نژاد) که بهره برداری زیاد باعث تخریب سفره های آب زیرزمینی میشود. مشاهده میشود در بیشتر دشت ها و مناطق شهری زمین درحال پایین رفتن بوده بطوریکه لوله کشی های آب شهری بالا آمده است….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.