پاورپوینت جهانی شدن و منطقه گرایی

پاورپوینت جهانی شدن و منطقه گرایی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

کاربران گرامی ، محتوای این فایل پاورپوینت جهانی شدن و منطقه گرایی می باشد. این فایل شامل ۲۵ اسلاید قابل ویرایش می باشد که در قالب فرمت ppt تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت جهانی شدن و منطقه گرایی :

جهانی شدن

تعریف جهانی شدن

جهانی شدن پدیده چند بعدی است که به جنبه های گوناگون اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, حقوقی, فرهنگی, نظامی و فن آوری را تحت مطالعه قرار می دهد.

جهانی شدن عبارت است از فرایند فشردگی فزایند زمان و فضا که به واسطۀ آن مردم دنیا کم و بیش و به صورتی نسبتاً آگاهانه در جامعۀ جهانی واحد ادغام می شوند (گل محمدی، ۱۳۸۱ ، ۱۱ و ۱۲. ) رابرتسون عنصر آگاهی را نقطۀ عطفی در فرایند طولانی جهانی شدن میداند و مارتین آلبرو، جهانی شدن را شکل گیری یک جامعۀ جهانی در «عصر جهانی » به شمار می آورد (همان، ۲۰ و ۲۱ ). وی معتقد است که عصر مدرن پایان یافته و باید در کاربرد مفاهیم و واژه هایی مانند عصر ماشینی، عصر اتم، «عصر فضا » و «عصر الکترونیک » محتاط بود، چرا که همچنان احساس مدرن بودن را القاء میک‌نند.

از دیدگاه وی انسان اکنون به عصر جدیدی گام میگذارد که باید آن را «عصر جهانی » نامید (همان، ۲۷). جهانی شدن از نگاه گیدنز عبارت است از «فشرده شدن مناسبات اجتماعی جهان و تأثیر و تأثر حوادث محلی و حوادثی د ر کیلومترها دورتر (رابرتسون، ۱۳۸۵ ، ۲۹۵ ). دورکیم به ظهور شکلی از یک «حیات بین المللی » و ضرورت افزایند ۀ جهان وطنی اشاره دارد (همان، ۲۹۷)

عوامل و بستر های جهانی شدن

۱.پیشرفت فن آوری ارتباطات و اطلاعات

۲.افزایش جمعیت

جمعیت جهان در قری بیستم, چندین برابر قرون گذشته افزایش یافته است. از سال ۱۸۴۰ که یک ملیارد نفر بود تا سال ۱۹۹۹ به شش ملیارد نفر رسیده و پیش بینی می شود که تا سال۲۰۵۰ به حدود ۸/۹ ملیارد نفر افزایش یابد

۳.جنگ های جهانی

۴.انقلاب های بزرگ

قرن بیستم ,قرن انقلاب های بزرگ است.

انقلاب روسیه در ۱۹۱۷

انقلاب در چین سال ۱۹۴۹

انقلاب اسلامی ایرای در سال ۱۹۷۹

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.