پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی : غرب‌زدگی در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,500 تومان٪31 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی : غرب‌زدگی می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای فایل پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی : غرب‌زدگی، متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۴

غرب‌زدگی از دیدگاه جلال آل احمد

غرب‌زدگی آفتی است که از غرب می‌آید و ما و کشور های جهان سومی از پیشرفت وامانده را مانند طاعون گرفتار و بیمار می‌کند. آدم غرب‌زده ریشه و بنیادی ندارد، نه شرقی مانده، نه غربی شده؛ هرهری مآب و چشم و گوش بسته از آداب و سنن و فرهنگ غرب تقلید می‌کند.

جلال در این باره می‌گوید: «غرب‌زدگی می‌گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی».

و در جای دیگر: «آدم غرب‌زده هرهری مذهب است به هیچ چیز اعتقاد ندارد اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است و نان به نرخ روز خور است همه چیز برایش علی‌السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است.» (هایدگر در ایران، نگاهی به زندگی، آثار و اندیشه‌های سید احمد فردید، بیژن عبدالکریمی، مؤسسه حکمت و فلسفه ایران ، صفحه ۳۵ )

محتوای اسلاید ۱۲

منابع پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی : غرب‌زدگی

.۱سبک-زندگی-غربی-یا-سبک-زندگی-اسلامی.

.۲جامعه‌شناسی غرب‌گرایی – علی‌محمد نقوی – امیرکبیر .

.۳غرب و غرب‌زدگی و بحران حوالت تاریخی آن در روزگار نیست انگار و مکر لیل و نهار زده آخرالزمان، درس گفتارهای سید احمد فردید، ج اول، بنیاد حکمی و فلسفی فردید.

.۴هایدگر در ایران، نگاهی به زندگی، آثار و اندیشه‌های سید احمد فردید، بیژن عبدالکریمی، مؤسسه حکمت و فلسفه ایران.

.۵آراء و عقاید سید احمد فردید، مفردات فردیدی، سید موسی دیباج.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.