پاورپوینت فصل دوم کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی شفیع آبادی

پاورپوینت فصل دوم کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی شفیع آبادی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
451kb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل پاورپوینت فصل دوم کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی اثر عبدالله شفیع آبادی با عنوان ویژگی های گروه  در ۷ اسلاید می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن:

برای شناخت بهتر گروه وپی بردن به ماهیت آن ،آشنایی با ویژگی های گروه ضروت دارد .

دانشمندان ومتخصصان گروه،ویژگی های متعددی را برای گروه ها برشمرده اند که درمواردی بین آنها توافق کامل وجود ندارد.دراینجا از بین ویژگی های مطرح شده ،آنهایی را که به درمانگر درتشکیل گروه درمانی  یاری می دهند برمی گزینیم وتوضیح می دهیم این ویژگی ها عبارتند از :۱-تاریخچه گروه ۲-عضویت قابل تعریف ۳-احساس آرمان وهدف مشترک ۴-همبستگی ۵-کنش واکنش ۶-معیارها ۷-استاندارد ها

این ویژگی ها درهمه گروه ها مشترک است وباعث شناخت وجه تمایز بین انواع گروه ها می گردد.

۱-تاریخچه گروه :

هرگروه تاریخچه ای دارد و اطلاع از آن در شناخت نوع روابط ،انتظارات ،و حدود فعالیت های اعضا نقش مهمی دارد .عملکرد اعضا در گروهی که تاریخچه کوتاه دارد و افراد آن تازه دورهم جمع شده اند،با گروهی که مدت ها تشکیل گردیده و تاریخچه طولانی دارد ،متفاوت می باشد. در گروهی که تاریخچه طولانی دارد اعضا گروه یکدیگر را می شناسند،با انتظارات از گروه آشنا هستند ،و روش عمل خود را در گروه مشخص ساخته اند،از این رو ،هر گاه بخواهیم گروهی را بشناسیم ،ابتدا باید از تاریخچه تشکیل آن آگاه شویم و به بررسی انتظارات اعضا از گروه میزان آمادگی هر فرد برای شرکت در گروه ،ترکیب اعضا ،میزان تجارب و دوستی های قبلی اعضا بایکدیگر ، نحوه گزینش اعضا و تعداد جلسات تشکیل شده بپر دازیم .

۲-عضویت قابل تعریف :

هر عضو گروه باید خود را جزئی از گروه احساس کند و کلیه شرایط عضویت در گروه را بپذیرد و به اهداف گروه مقید و پایبند باشد.همچنین گروه نیز باید فرد را به عضویت قبول کند .در برخی گروه ها ،پذیرش عضویت گروه رسمی است و طی مراسم و تشریفات خاصی انجام می پذیرد و فرد باید خصوصیات ویژه ای حائز باشد و مراحلی راطی کند و به رعایت سلسله مراتبی مقید باشد .در حالی که در بعضی گروه های دیگر ،عضو شدن در گروه ساده تر است و به گذراندن مراسم تشریفات خاصی نیازی نیست.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.