پاورپوینت فصل سوم کتاب تئوری حسابداری دکتر مهرانی با عنوان سیاست گذاری در گزارشگری مالی
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم کتاب تئوری حسابداری دکتر مهرانی با عنوان سیاست گذاری در گزارشگری مالی در حجم ۳۳ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
بخشی از متن:
موضوع این فصل
آیا دولت باید در گزارشگری مالی، دخالت کرده و استانداردهایی برای حسابداری تدوین کند یا باید اجازه دهد، در فضای بازار آزاد، حجم و نوع گزارش های حسابداری، تعیین شود؟
در پاسخ به این سوال، دو دیدگاه به وجود آمده، طرفداران نظارت و طرفداران عدم نظارت، و هر دیدگاه، استدلال ها (تئوری ها) ی خودشان را دارند.
مقدمه
طرفداران اقتصاد بازار بر این باورند که:
۱- در بازارهای رقابتی نقاط تعادل عرضه و تقاضا نشان دهنده کاراترین سطح تولید است (با توجه به اطلاعات موجود در محیط اقتصادی)
۲- حسابداری نیازی به سیاستگذاری و نظارت نداشته و بر این اساس استدلال های خود را بسط می دهند.
۳- از طرفی طرفداران عدم نظارت بر گزارشگری مالی بر این باورند که اطلاعات حسابداری از خصوصیاتی برخوردار است که مکانیزم بازار در تعیین سطح بهینه تولیدبرای آن ها ناتوان بوده و شکست بازار را در پی خواهد داشت.
اگر چه گزارشگری مالی هم اکنون تحت نظارت بوده و انتظار می رود در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد اما با این حال ارزیابی نظرات موافق و مخالف نظارت مفید است زیرا این گونه ارزیابی ها کمک میکند تا ماهیت نظارت بر گزارشگری مالی و برخی پیامدهای ناشی از آن را درک کنیم.
ابتدا نظرات موافق با عدم نظارت و سپس نظرات حامیان نظارت بر بازار را بررسی می کنیم. سیاست گذاری از دو منظر جنبه های اقتصادی و سیاسی بررسی می شود.
فهرست پاورپوینت فصل سوم کتاب تئوری حسابداری دکتر مهرانی با عنوان سیاست گذاری در گزارشگری مالی :
مقدمه
۲. جنبه های اقتصادی استاندارد گذاری
ویژگی های اقتصاد مبتنی بر بازار
ویژگی های نظام اقتصادی سوسیالیستی
۱-۲. رویکرد عدم نظارت بر گزارشگری مالی
۱-۱-۲. انگیزه های قراردادی
تئوری نمایندگی (Agency Theory )
۲-۱-۲. انگیزه های مبتنی بر بازار
۳-۱-۲. فرصت انعقاد قراردادهای خصوصی
۲-۲. رویکرد نظارت بر گزارشگری مالی
۱-۲-۲. شـکست بازار
شکست گزارشگری مالی
حسابداری در نقش یک کالای عمومی
۲-۲-۲. اهداف اجتماعی
۳. مقایسه بازارهای تحت نظارت و بازار های غیر نظارتی
۴. پارادوکس ها و مشکلات نظارت بر گزارشگری مالی
۵. جنبه های سیاسی استاندارد گذاری
۶. تئوری غالب در سیاست گذاری برای حسابداری
۷.پیامدهای اقتصادی سیاست های حسابداری
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.