دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت فصل هشتم ( اخلاق و ارزش های اخلاقی) از کتاب روانشناسی اجتماعی نظریهها، مفاهیم و کاربردها دکتر یوسف کریمی می باشد که با فرمت ppt در ۲۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.
فهرست:
پیش سازمان دهنده
عامل اصلی بحث در اخلاق
تعریف علم اخلاق
دیدگاه های فلسفی مختلف نسبت به ماهیت انسان
دیدگاه بدسرشت بودن انسان
مکتب روانکاوی
دیدگاه نیک سرشت بودن انسان
نیک سرشت بودن
تعاریف سرشت نیک
رشد اخلاق
پیاژه و رشد دو مرحله ای اخلاق در کودکان
۱- مرحله تابعیت (۹ – ۶ سالگی)
۲- مرحله استقلال اخلاقی (۱۲-۹ سالگی و بالاتر)
روش تحقیق پیاژه در اخلاق
کلبرگ و نظریه شش مرحله ای رشد اخلاق
دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان
اخلاق در مذهب
رویکردهایی به آموزش اخلاق از نظر روان شناسی
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل هشتم کتاب روانشناسی اجتماعی دکتر یوسف کریمی ، متن چندتا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ششم
تعریف علم اخلاق
برای اینکه ارتباط علم اخلاق و روانشناسی معین شود لازم است ابتدا به تعریف هر یک از آن دو پرداخته شود و بعد به ارتباط آن دو اشاره گردد.
کلمه اخلاق جمع خُلق است و خلق به معنی شکل درونی انسان، چنانکه خَلق شکل ظاهری و صوری اشیاء است. اخلاق حوزهای است که در آن با مفاهیمی چون باید، نباید، خوب و بد و… سرکار داریم. این مفاهیم ویژه تنها به فعل ارادی و اختیاری انسان تعلق میگیرد (یعنی ما به کسی میگوئیم باید این کار را بکنی یا این کار تو بد است یا خوب» که در واقع از خود اراده داشته باشد. به کسی که مجبور است کاری را انجام دهد نمیگوئیم این کار را نباید انجام دهی، چون قدرت ترک آن را نداشته است) تعریف دیگر اخلاق: مجموعه ملکات نفسانی و صفات و خصائص روحی.
محتوای اسلاید سیزدهم
رشد اخلاق
مهمترین ویژگی مکتب رشدی شناختی این است که به عقیدۀ پیروان این مکتب، رشد اخلاق در کودکان طی مراحلی انجام می گیرد که با مراحل رشد عقلی پیوندی نزدیک دارد.
نکته قابل توجه دیگر این است که این مراحل به ترتیب روی میدهند به طوری که شخص باید ابتدا مرحلهٔ قبلی را پشت سر بگذارد و بعد وارد مرحله بعدی شود. در این معنی افزایش سن کودک که بنا به فرض رشد عقلی و ذهنی را به همراه می آورد، در تعیین میزان رشد ،اخلاق عامل اصلی و مهمی است؛ یعنی کودکان بزرگ تر از نظر نشان دادن قضاوت اخلاقی صحیح بر کودکان خردسال برتری دارند به خاطر اهمیت موضوع و تفاوت در دیدگاههای نمایندگان این مکتب در مورد رشد اخلاق و مراحل آن دیدگاه های پیاژه و کلبرگ را در این زمینه با تفصیل بیشتری مورد بررسی قرار میدهیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.