پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری و حسابرسی بخش عمومی باباجانی

پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری و حسابرسی بخش عمومی باباجانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری و حسابرسی بخش عمومی باباجانی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل یازدهم کتاب حسابداری و حسابرسی بخش عمومی جعفر باباجانی با عنوان: الگوهای حسابداری تعهدی در بخش عمومی در ۱۱ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

فهرست مطالب:

حسابداری تعهدی چیست؟

ویژگی های محیطی حسابداری واحدهای انتفاعی

ویژگیهای محیطی حسابداری نهادهای بخش عمومی

بخشی از متن پاورپوینت فصل یازدهم حسابداری و حسابرسی بخش عمومی باباجانی:

فصل یازدهم

الگوهای حسابداری تعهدی در بخش عمومی

حسابداری تعهدی چیست؟

قبل از آنکـه حسابداری تعهدی توصیف شود، لازم است که مفاهیم رویکرد اندازه گیری و مبنای حسابداری از جهت نظری تشریح شود. رویکرد اندازه گیری مفهومی است که بر نوع قلمی که باید شناسایی و گزارش شود تمرکز می کند. به بیان دیگر. آنچه که باید اندازه گیری، شناسایی و در دفاتر حسابداری ثبت و در صورت های مالی گزارش شود، با مفهوم رویکرد اندازه گیری ارتباط دارد. این در حالی است که مبنای حسا بداری  مفهومی است که بر زمان شناسایی، ثبت و گزارش رویدادهای مالی تأکید می کند و جزو لاینفک رویکرد اندازه گیری است. رویکرد اندازه گیری به رغم آنکه بر منبع مورد اندازه گیری و عنصری که باید در صورتهای مالی گزارش شود تمرکز می کند اما با کمک مبنای حسابداری که مشخص می کند چه زمانی رویداد مالی باید شناسایی، ثبت و گزارش شود. وظیفه خود را تکمیل می کند.

همانطورکه ملاحظه می شود، ارتباط و تعاملی که این دو مفهوم با یکدیگر دارند منجر به نقش آفرینی در حسابداری و گزارشگری مالی در نهادهای عمومی و خصوصی می شود. بدین معنی که نوعی رویکرد اندازه گیری با نوعی مبنای حسابداری با هم ترکیب می شود و سیستمی را به وجود می آورد که بـرای اندازه گیری و ردیابی منبع مشخصى نظیر وجوه نقد با منابع مالی و یا منابع اقتصادی، مناسب باشد. بنابراین، هرگاه از حسابداری نقدی، تعهدی تعدیل شده یا تعهدی کامل سخنی به میان می آید، قطعاً باید به رویکرد اندازه گیری همراه آن نیز توجه شود. از این رو، به این نکته مهم باید اهمیت داده شود که مبنای حسابداری از هر نوعی که باشد هیچگاه به تنهایی معنایی ندارد و از آن کاری ساخته نیست، مگر آنکه با نوع مناسبی از رویکرد اندازه گیری همراه گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.