پاورپوینت فصل ۸ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 10,000 تومان٪50 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این پست پاورپوینت فصل ۸ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده ( شناخت ،فراشناخت و حافظه در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری )می باشد که با فرمت ppt در ۱۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فصل ۸ کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده:

چگونه می‌توانیم یادگیری و حافظه را توصیف کنیم.
یادگیری و حافظه شامل شناخت توانایی (اندیشیدن) فراشناخت توانایی اندیشیدن درباره اندیشه یعنی توجه( توانایی تمرکز کردن) انگیزش(تمایل به پرداختن به سه مورد بالا) است.

 

یادگیری و حافظه مقوله‌های پیچیده‌ای هستندیکی از نظریه‌های قالب امروزی نظریه پردازش اطلاعات است باید توجه داشت که این مؤلفه‌ها با همدیگر هماهنگ هستند و موجودیت جداگانه یا مجزایی در مغز ندارند  .بر اساس این نظریه‌ها اطلاعات جدید از یکی حواس مانند چشم‌ها و گوش‌ها وارد ثبت حسی می‌شوند اگر هیچ اتفاقی روی این اطلاعات نیفتد از بین می‌رود اگر به آنها توجه شود به حافظه کوتاه مدت منتقل می‌شود.

حافظه کوتاه مدت

ابتدا اطلاعات به حافظه کوتاه مدت منتقل می‌شوند این حافظه اطلاعات را قبل از اینکه از بین بروند با جهت پردازش به حافظه کاری بروند مدت کوتاهی نگه می‌دارد حافظه کوتاه مدت در واقع یک مخزن نگهدارنده است که در آن اطلاعات تکرار می‌شوند اما پردازش نمی‌شوند.

حافظه کاری در حافظه کاری مغز در حالی که وظیفه شناختی دیگری انجام می‌دهد اطلاعات دریافتی را فعالانه پردازش می‌کند برای مثال حافظه کاری ممکن است اطلاعات جدید را به اطلاعاتی که از قبل در ذخیره حافظه بلند مدت وجود دارد استفاده از یا راهبرد دیگری برای سازماندهی اطلاعات مانند تقطیع

حافظه بلند مدت

آخرین مرحله ذخیره سازی اطلاعات در حافظه بلند مدت اتفاق می‌افتد اطلاعات برای مدت طولانی در حافظه بلند مدت که تقریباً ظرفیت نامحدود دارد ذخیره می‌شوند و در این حافظه اطلاعات به روش‌های مختلفی ذخیره می‌شود حافظه رخدادی شامل تصاویر تجربیات‌ها و اطلاعات عمومی ما سازماندهی می‌شوند حافظه معنایی دربرگیرنده واقعیت‌ها و اطلاعات عمومی ما مفاهیم اصول یا قوانین نحوه استفاده از آنها و مهارت‌های حل مسئله و راهبردهای یادگیری ما می‌باشند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.