پاورپوینت پی سی آر و روش های آن

پاورپوینت پی سی آر و روش های آن
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس آزمایشگاه ژنتیک مولکولی با عنوان پی سی آر و روش های آن می باشد که در قالب ppt در ۱۳ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت:

محتوای اسلاید ۳

واکنش زنجیره‌ای پلیمراز به انگلیسی: polymerase chain reaction )که مخفف آن PCR می‌باشد. واکنش زنجیره‌ای پلیمراز ،PCR تکنیکی در زیست‌شناسی مولکولی است و به منظور تکثیر یک نسخه منفرد یا نسخه‌های کمی از یک قطعه DNA با توالی خاص به تعداد هزار یا میلیون‌ها نسخه به کار می‌رود. این تکنیک ابزاری آسان و ارزان قیمت برای تکثیر یک قطعه خاص از DNA است و برای اهدافی همچون تشخیص و نظارت بر بیماری‌های ژنتیکی، شناسایی مجرمان (در زمینهٔ پزشکی قانونی) و مطالعه عملکرد یک بخش هدف از DNA مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محتوای اسلاید ۸

یک واکنش PCR پایه‌ای نیازمند چندین جزء است. این اجزاء شامل موارد زیر است:

– دی ان ای الگو که حاوی ناحیه DNA ی هدف برای تکثیر است.

– تگ پلیمراز که یک DNA پلیمراز مقاوم به حرارت است.

– دو پرایمر DNA که مکمل انتهای ۳’ رشته‌های سنس و آنتی سنس DNA ی الگو هستند (بدون پرایمرها، جایگاه آغاز دورشته‌ای) که DNA پلیمراز بتواند به آن متصل شود شناخته نمی‌شود. پرایمرهای خاصی که مکمل DNA هدف هستند از قبل انتخاب شده و به شکل سفارشی در آزمایشگاه ساخته یا از تأمین کنندگان خریداری می‌شوند.

– دزوکسی نوکلئوتیدهای سه فسفاته یا  dNTPs   بلوک‌های ساختاری هستند که DNA   پلیمراز با استفاده از آن‌ها رشته‌های جدید را می‌سازد.

– یک محلول بافری که محیط شیمیایی مناسبی برای بهبود فعالیت و پایداری DNA پلیمراز فراهم می‌کند.

– کاتیون‌های دوظرفیتی مانند منیزیوم Mg یا منگنزMn؛ کاتیون Mg2+ متداول‌تر است. همچنین کاتیون Mn2+ می‌تواند برای جهش زایی DNA ی حاصل از PCR استفاده شود و غلظت بالای این یون نرخ خطا را در طول سنتز افزایش می‌دهد.

– کاتیون‌های تک ظرفیتی، معمولاً یون‌های پتاسیم

– بافر ۱۰X

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.