فایل جامع آشنایی با اصول ریل تایم RelTim PCR

فایل جامع آشنایی با اصول ریل تایم RelTim PCR
نوع فایل
ppt
حجم فایل
9mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،در این بخش فایل جامع پاورپوینت آشنایی با اصول ریل تایم پی سی آر در ۱۹ و ۳۱ اسلاید قابل ویرایش به زبان لاتین با فرمت ppt آماده دانلود شده است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

روش ریل تایم (Realtime PCR)

روش ریل تایم پی سی آر (Realtime PCR)

چنانچه از مفهوم کلمه ریل تایم پی سی آر (Realtime PCR) استنباط میشود، درواقع مانیتوریگ لحظه به لحظه یک پروسه میباشد.از جمله عوامل موثر در بوجود آمدن روش ریل تایم پی سی آر (Realtime PCR) ،مشکلات و نقص های متعدد در PCR معمولی و نیز احساس نیاز به یک روند دقیق تر برای تعیین کمی آن بود.

در این فرایند تشخیصی یک ماده فلورسنت مثل سایبرگرین (SYBR Green) یا اوا گرین (Eva Green) با یک واکنش متناسب به مقدار محصولات هر سیکل (دوره) متصل میشود و مقدار فلورسنت آن بوسیله یک دیتکتور ( detector) ثبت میگردد.

مزایای روش ریل تایم (Real time PCR)

امکان رویت لحظه به لحظه یک واکنش مهیا است و در هر دوره ( سیکل) ، کاربر میتواند پروسه تکثیر را بررسی کند. به عبارت دیگر و بطور خلاصه تکثیر در هر زمان قابل رویت و بررسی است.امکان شرایط ارتقا واکنش با مناسبترین غلظت DNA ، پرایمر و تعداد سیکل ها (دوره ها) برای تکثیر امکان پذیر است.

در هر زمان که کاربر تشخیص دهد میتواند برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی ، واکنش را پایان دهد چراکه روند PCR قابل رویت و بررسی است و عدم تکثیر و رفتن به حالت سکون کاملا مشخص است.

میزان دقیق و نسبی الگوی اولیه قابل شناسایی است.

واکنش ها سریع تر و در زمان کوتاه تری انجام میشود.

محدوده تشخیص آن بیشتر از PCR معمولی است بطوریکه اختلاف کمتر از ۲ برابر هم نشان میدهد.

دستگاه ریل تایم پی سی آر (Realtime PCR) با هدف تعیین میزان بیان ژن های موجودات زنده راه اندازی و ارتقا داده شده است. روش پی سی آر (PCR) ساده دارای نقص و محدودیت هایی از قبیل عدم توانایی مطالعه ی کمی میزان بیان یک ژن میباشد…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.