پاورپوینت کتاب درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران (فصل دوم)

پاورپوینت کتاب درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران (فصل دوم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

پاورپوینت کتاب درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران (فصل دوم)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت کتاب درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران (فصل دوم) در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

کتاب درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران نوشته محمدرحیم عیوضی و محمدجواد هراتی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور است که برای تدریس در رشته گروه معارف این دانشگاه طراحی و تدوین شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های کاربردی و جامع برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های معارف است.

فهرست پاورپوینت کتاب درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران :

چکیده ………………………………………………………………………..۴

مقدمه ………………………………………………………………………..۵

وضعیت اروپا در قرن نوزدهم………………………………………………..۶

وضعیت ایران در قرن نوزدهم………………………………………………..۸

وضعیت اقتصادی ایران………………………………………………………۹

علل عقب ماندگی ایران…………………………………………………….۱۰

علل شکست ایران در جنگ های غربی…………………………………….۱۱

چکیده:

۱. اروپای قرن نوزدهم متاثر از عوامل مختلف شاهد پیشرفت های علمی و تکنولوژی فراوانی است.

۲. پیشرفت های اروپایان در قرن نوزدهم زمینه ای برای ایجاد منطقه ی نفوذ در کشورهای دیگر شد و ادامه ی سیاست های اروپا را فراهم اورد.

۳. جامعه ایران از نظر سیاسی اجتماعی در قرن نوزدهم در وضعیت نامطلوبی به سر میبرد که ناشی از بی کفایتی حاکمان و وادادگی آنان دربرابر تحمیلات خارجی بود.

۴. ارتباط ایران و غرب در این زمان بیش از پیش گسترش یافت و در این خصوص از سوی روشنفکران و سیاحان ایرانی مقایسه ای نیز میان ایران و غرب صورت گرفت.

۵. شکست ایران در جنگ های ایران و روس و مقایسه وضعیت ایران و غرب این پرسش را پیش رو نهاد که چرا غرب پیشرفت کرد و ایران عقب ماند؟

در پاسخ به این سوال دو دیدگاه برای برون رفت ایران از این وضعیت مطرح شد:یکی پیشرفت ایران را در الگو برداری تقلیدی از غرب و نفی فرهنگ خودی میدانست که به عنوان الگو ترقی مطرح میشود و دیگری نیز فاصله گرفتن از آموزه های اصیل اسلامی را عامل عقب ماندگی ایران میشمرد و راه برون رفت از این وضعیت را تمسک به فرهنگ خودی میدانست. این الگو در قالب الگو تعالی مطرح میشود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید