پاورپوینت کتاب مدیریت مالی نوین جلد دوم استفان راس (فصل نهم)

پاورپوینت کتاب مدیریت مالی نوین جلد دوم استفان راس (فصل نهم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت مالی نوین (جلد دوم) نوشته استفان راس ، رندلف وسترفیلد ، بردفورد جردن ترجمه دکتر علی جهانخانی ، مجتبی شوری با عنوان برنامه ریزی مالی کوتاه مدت در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

کتاب مدیریت مالی نوین نوشته استفان راس ، رندلف وسترفیلد ، بردفورد جردن ترجمه دکتر علی جهانخانی ، مجتبی شوری برای دانشجویان رشته حسابداری و مدیریت گرایشهای بازرگانی و مالی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی دروس مدیریت مالی ۲ و مدیریت مالی پیشرفته هر یک به ارزش ۳ واحد ترجمه شده است.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت مالی نوین (جلد دوم) استفان راس ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

شناسایی منشأ وجه نقد و سرمایه در گردش

غالبا اصطلاح سرمایه در گردش به تصمیمات مالی کوتاه مدت مربوط میشود. هیچ تعریف پذیرفته شده واحدی برای تامین مالی کوتاه مدت وجود ندارد. اصلی ترین تفاوت بین تامین مالی کوتاه مدت و بلند مدت، زمان جریانات نقدی آن است. تصمیمات مالی کوتاه مدت مربوط به جریانات ورودی و خروجی است که ظرف یک سال مالی رخ می دهد.

در این قسمت تغییرات وجه نقد و سرمایه در گردش را از یک سال به سال بعد بررسی میکنیم.

دارایی های جاری عبارتند از وجه نقد و سایر دارایی هایی که انتظار میرود طی یک سال به وجه نقد تبدیل شوند.
شرکت ها همراه با سرمایه گذاری در داراییهای جاری، از چندین نوع بدهی کوتاه مدت که بدهی جاری نامیده می شوند، استفاده می کنند. بدیهای جاری تعهداتی هستند که انتظار میرود طی یک سال، پرداخت شوند.

محتوای اسلاید ۲۹

اعتبار تجاری

تامین مالی با گرو گذاشتن موجودی کالا

در اخذ وام با گرو گذاشتن موجودی کالا یا وام عملیاتی برای تامین موجودی، موجودی کالا در وثیقه وام دهنده قرار می گیرد و او براساس حداکثر از قبل تعیین شده ای که به آن اشاره کردیم، پیشاپیش وجه نقد را به وام گیرنده می پردازد توافقات قانونی به نوع کالا بستگی دارد. گسترده ترین شکل این قراردادها، وثیقه گذاشتن کل موجودی کالاست.

وقتی یک شرکت مواد اولیه را به صورت نسیه می خرد، حسابهای پرداختنی خود را افزایش میدهد و این افزایش یکی از منابع وجوه و تامین مالی خودکار است. مزیت تجاری بر تامین مالی بانکی این است که خودبه خود در نتیجه فعالیت های شرکت رخ می دهد. در بسیاری از صنایع شرایط اعتباری شامل یک تخفیف نقدی می شود و به مشتریانی تعلق می گیرد که در مدت زمان معینی بدهی خود را بپردازند. مثلا فرض کنید که یکی از تامین کنندگان، شرایط ۲/۱۰، خالص ۳۰ را پیشنهاد می کند.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید