پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ فرم کوتاه ۱۴ سوالی

پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ فرم کوتاه ۱۴ سوالی
نوع فایل
word
حجم فایل
26kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ (FMI-SF) پرسشنامه فرم کوتاه ۱۴ سوالی با فرمت ورد در ۴ صفحه قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ (FMI-SF) فرم کوتاه ۱۴ سوالی

فرم کوتاه پرسش نامه ذهن آگاهی فرایبورگ (FMI-SF)، به­طور گسترده­ای مورد مطالعه قرار گرفته و در بسیاری از فرهنگ­ها، از نظر خصوصیات روان­سنجی مورد بررسی قرار گرفته­است. بوچهلد و همکاران فرم اولیه پرسش نامه ذهن اگاهی فرایبورگ که شامل ۳۰ سوال بود را طراحی کردند. بعدها فرم کوتاه با ۱۴ گویه که برای استفاده در جمعیت عمومی مناسب­تر است توسط والاچ و همکاران طراحی شد. فرم بلند پرسش نامه ذهن­ اگاهی فرایبورگ بیشتر برای اجرا در گروه­ هایی مناسب است که با فرهنگ بودایی و اعمال مراقبه­ای آشنایی دارند، امّا فرم کوتاه آن برای اجرا در گروه ­هایی که آشنایی زیادی با زمینه بودایی ذهن ­اگاهی ندارند، مناسب­تر است و می توان از فرم کوتاه در فرهنگ های مختلف استفاده نمود و می تواند به خوبی همه جنبه های مربوط به حوزه ذهن اگاهی را پوشش دهد در طی یک بررسی در داخل کشور که توسط قاسمی جوبنه، عرب زاده، جلیلی نیکو، محمدعلی پور و محسن زاده انجام شد، فرم کوتاه پرسشنامه ذهن اگاهی فرایبورگ ابتدا به به فارسی ترجمه شد و سپس روایی و پایایی آن مورد بررسی قرار گرفت

روایی و پایایی پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ

روایی ابزار جمع آوری داده 

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی پرسش نامه ذهن اگاهی فرایبورگ توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

 پایایی ابزار جمع آوری داده

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسش نامه ذهن اگاهی فرایبورگ از روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم  به دست آمده است.

پایایی و روایی: دارد

نوع فایل: ورد (Word)

مولفه: تک عاملی

نحوه نمره گذاری: دارد

تعداد صفحات: ۴

منبع: دارد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.