شناخت‌ درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

شناخت‌ درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
نوع فایل
word
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه راهنمای عملی درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن برای پیشگیری از عود افسردگی ( شناخت ‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی ) با فرمت ورد در ۲۹۳ صفحه قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن:

به‌طور کلی افسردگی یک اختلال خلقی است. در عمومی‌ترین کاربرد، این اصطلاح برای ”پایین بودن احساس“ یا غمگینی به‌کار می‌رود که با این تعریف، ماهیت ”مجموعه نشانگان“ اساسی‌ این اختلال بالینی نادیده گرفته می‌شود. ماهیتی که دربرگیرنده ترکیبی از عناصر به‌جای یک ویژگی مطلق است.

افسردگی بالینی (که گاهی افسردگی اساسی هم نامیده می‌شود) حالتی است که در آن خلق افسرده و از دست دادن علاقه به‌طور پایایی با یکدیگر و با سایر نشانگان روانی و جسمانی مثل مشکلات خواب، مشکلات اشتها، اشکال در تمرکز و احساساتی مثل ناامیدی و احساس بی‌ارزشی وجود دارند. تشخیص افسردگی فقط زمانی داده می‌شود که حداقل ۵ مورد از نشانگان در مدت حداقل ۲ هفته وجود داشته و عملکرد فرد در زمینه‌‌های اجتماعی و کارکردی مختل شده باشد. هنگام برآورد شیوع ابتلا به افسردگی، ارقام شگفت‌انگیزی به‌دست می‌آید.

براساس داده‌های به‌دست آمده از مطالعات مربوط به بیمارستان‌ها و جامعه، این اختلال خلقی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی در تمام دنیاست. داده‌های همه‌گیرشناسی اخیر مربوط به حدود ۰۰۰/۱۴ بیمار در زمینه‌یابی ۶ کشور اروپایی نشان داد که حدود ۱۷ درصد  جمعیت کشور گزارش می‌دهند که تجاربی از افسردگی را در ۶ ماه گذشته داشته‌اند. وقتی دقیق‌تر نگاه کنیم، افسردگی اساسی ۹/۶درصد این تعداد و افسردگی خفیف ۸/۱درصد را به خود اختصاص می‌دهد. ۳/۸درصد باقی‌مانده شکایت کرده بودند که نشانگان افسردگی را تجربه کرده‌اند اما نه در حدی که عملکرد اجتماعی آنها را مختل کند. این مقدار تا حد زیادی قابل مقایسه با نمونه‌های کانادایی و آمریکایی است….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.