پروژه درس انسان،طبیعت و ارگونومی با موضوع طراحی تئاتر

پروژه درس انسان،طبیعت و ارگونومی با موضوع طراحی تئاتر
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

پروژه درس انسان،طبیعت و ارگونومی با موضوع طراحی تئاتر با فرمت ورد در ۲۲ صفحه قابل ویرایش + اشکال و تصاویر

موضوع پروژه:

طراحی تئاتر

فرمت فایل:

word ورد با قابلیت ویرایش

تعداد صفحات:

۲۲ صفحه

بخشی از متن پروژه درس انسان،طبیعت و ارگونومی:

درجه حرارت و رطوبت هوا باید طبق پیشنهاد انجمن ASHRAE در مورد شرایط آسایش باشد. علاوه بر آن در سالن‌های تئاتر که افراد معمولا لباس گرم به تن دارند، درجه حرارت داخل باید در ناحیه میانی منطقه آسایش انتخاب کرد و همچنین در محل‌هایی که تراکم جمعیت زیاد است یا ضریب حرارت محسوس برابر یا بزرگتر از ۰.۷۵ است، کاهش درجه حرارت حباب خشک موجب کم شدن حرارت نهان افراد خواهد شد. بنابراین مقدار ظرفیت دوبارع گرمکن‌ها و هزینه بهره برداری کاهش می‌یابد.

در ساختمان‌های تجمعی چون مقدار هوای تازه مورد نیاز است، غالبا از سیستم هواساز منطقه‌ای یا حجم متغیر استفاده می‌شود. اگرچه استفاده از دستگاه‌های هواساز دو کانالی یا هواسازهای مجهز به کویل دوباره گرمکن، هزینه‌های بهره برداری کمتری دارند ولی معمولا برای هر فضا از یک دستگاه هواساز مستقل استفاده می‌شود.

لایه بندی هوا

به دلیل اینکه ارتفاع سقف این گونه ساختمان‌ها زیاد است در بالای ناحیه حضور افراد لایه‌های حرارتی تشکیل خواهد شد و مقدار بار تجهیزات کاهش می‌یابد. حرارت حاصل از سیستم‌های روشنایی به دلیل وجود همین لایه‌ها کاهش خواهند یافت به طوریکه فقط حدود ۵۰ درصد انرژی لامپ‌های فلورسنت و ۳۵ درصد انرژی لامپ‌های رشته‌ای و بخار جیوه به صورت حرارت به ناحیه حضور افراد وارد می‌‌شود. همچنین فقط ۳۳ درصد اثرات تشعشعی خورشید بر روی بام و قسمت‌های فوقانی دیوارها به ناحیه حضور افراد تحمیل می‌شود. سود چستن از مزیت‌های لایه بندی حرارتی زمانی میسر است که هوا در ارتفاع کم وارد و خارج شود و با هوای قسمت بالای سالن مخلوط نگردد.در زمستان نیز به دلیل وجود لایه‌های حرارتی، مقدار بار گرمایش افزایش خواهد یافت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید