دریافت پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس

دریافت پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس
نوع فایل
word
حجم فایل
19kb
نویسنده
دسته بندی
2,900 تومان

دریافت پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس

دانش پژوهان گرامی ،محتوای این فایل پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس می باشد که با فرمت ورد تهیه و تنظیم گردیده است.

پرسشنامه حمایت اجتماعی

حمایت اجتماعی که به یک معنی عبارت است از ارتباط با دیگران؛ خواه منسوبین یا دوستان، عاملی است که وجود آن به اطمینان و خود شایستگی‌ها برای آزمودن تجارب جدید می‌افزاید و به عنوان شبکه‌ای از ارتباطات موجب ارتقاء رفاقت و همکاری می‌شود. از حمایت اجتماعی تعاریف مختلفی به عمل آمده است. حمایت اجتماعی به مراقبت، محبت، عزّت، تسلی و کمکی اطلاق می‌شود که سایر افراد یا گروه‌ها به فرد عرضه می‌کنند. همچنین حمایت اجتماعی شامل منابع اجتماعی است که افراد آماده دریافت آن هستند تا روابط‌شان را بهبود ببخشند.

دریافت پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس

این پرسشنامه توسط واکس، فیلیپس، هالی، تامپسون، ویلیامز و استوارت، در سال ۱۹۸۶ بر مبنای تعریف کوب از حمایت اجتماعی ساخته شد. بنا به تعریف کوب، حمایت اجتماعی به میزان برخورداری از محبت، مساعدت و توجه اعضای خانواده، دوستان و سایر افراد اشاره دارد. این پرسشنامه دارای ۲۳ ماده است. ابراهیمی قوام(۱۳۷۱) در پژوهش پایان نامه ای خود که به راهنمایی دلاور انجام شده، سیستم نمره گذاری این پرسشنامه را به صفر و یک تغییر داده و دلیل این کار را استفاده از آلفای کرونباخ ذکر کرده است(همتی راد و سپاه منصور، ۱۳۸۷.)

روایی و پایایی پرسشنامه حمایت اجتماعی

این آزمون در مطالعه ابراهیمی قوام(۱۳۷۱) بر روی ۱۱۱ دانشجو و ۲۱۱ دانش آموز اجرا شد. پایایی آزمون در نمونه دانشجویی در کل مقیاس ۱/۹۱ و در نمونه دانش آموزی ۱/۷۱ و در آزمون مجدد در دانش آموزان پس از شش هفته ۱/۸۱ بود. شه بخش(۱۳۸۹)ضرایب پایایی درونی این آزمون را در یک گروه ۳۱۱ نفری از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ۱/۶۶ محاسبه کرد. درپژوهش خباز و همکاران(۱۳۹۱) ضریب آلفای محاسبه شده برای این پرسشنامه ۱/۷۴ به دست آمد(خباز و همکاران، ۱۳۹۱).

منبع :

ترابی، زهره(۱۳۹۳). بررسی رابطه حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور ابرکوه. پایان نامه کارشناسی، دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید