دریافت پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا ۱۹۸۵

دریافت پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا ۱۹۸۵
نوع فایل
word
حجم فایل
206kb
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

دریافت پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا ۱۹۸۵

دانش پژوهان گرامی ،محتوای این فایل پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا ۱۹۸۵ می باشد که با فرمت ورد در ۸ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.

پرسشنامه سنجش صفات پنج گانه شخصیتی(NEO)

الف- توصیف آزمون

پرسشنامه NEO یکی از جدیدترین پرسشنامه های مربوط به ارزیابی ساخت شخصیت بر اساس دیدگاه تحلیل عاملی است . این آزمون به لحاظ انعکاس ۵ عامل اصلی امروزه به عنوان یک مدل فراگیر بر اساس تحلیل عوامل محسوب می شود و گستردگی کاربرد آن در ارزیابی شخصیت افراد سالم و نیز در امور بالینی می تواند یکی از مناسب ترین ابزار ارزیابی شخصیت باشد .

این آزمون به دلیل بررسی هایِ گوناگون در گروه های سنی و در فرهنگ های مختلف روی آن صورت گرفته است می تواند یکی از جامع ترین آزمون ها در زمینه ارزیابی شخصیت باشد این آزمون موضوع تحقیقات طی ۱۵ سال گذشته بر روی نمونه های بالینی و بزرگسالان سالم بوده است . از این رو سودمندی آن هم در جریانات بالینی و هم در جریانات تحقیقی ارزیابی شده است.پرسشنامه شخصیتی NEOPI-R جانشین تست NEO است که در سال ۱۹۸۵ توسط مک کری و کاستا تهیه شده بود .این پرسشنامه ۵ عامل اصلی شخصیت و ۶ خصوصیت در هر عامل یا به عبارتی ۳۰ خصوصیت را اندازه می گیرد . و بر این اساس ارزیابی جامعی از شخصیت را ارائه می دهد .

این پرسشنامه دارای دو فرم یکی (S) برای گزارش های شخصی است و شامل ۲۴۰ سوال پنج درجه ای از کاملاً موافق تا کاملاً مخالف است که توسط خود آزمودنی درجه بندی می شود و متناسب مردان و زنان در تمام سنین است . و دیگری فرم (R) یا تجدید نظر شده نام دارد و بر اساس درجه بندی های مشاهده گر است . این فرم نیز دارای همان ۲۴۰ سوال بوده با این تفاوت که با ضمیر سوم شخص شروع می شود .فرم (R) هم می تواند به طور مستقل برای ارزیابی شخصیت به کار رود و هم به عنوان مکملی برای گزارش های شخصیِ فرم (S) و یا روایی آن مورد استفاده قرار گیرد (همان منبع) .

دریافت پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مک کری و کاستا ۱۹۸۵

تعداد گویه ها: ۶۰

تعداد مولفه : مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی : دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۸

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید