فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی

فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با فرمت pdf در ۱۴۴ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل قابل سرچ اندیشه اسلامی ۱ (آزمون متمرکز) دانشگاه علمی کاربردی

مبحث اول:ایمان

سؤالات:

۱ رابطه ایمان و اطاعت چیست؟

۲ مهمترین شرط برای ایفای مسئولیتها چیست؟

۳ انسان متقی چه ویژگیهایی دارد؟

مسئولیت پذیری مسلمان و تقوا

رهبانیون مسیحیت، برای اینکه دامانشان به گناهان آلوده نشود، رهبانیت پیشه کردند؛ به غارها و رهبانیتی که آنان » وَ رَهْبَانِیهً ابْتَدَعُوهَا مَا کَتَبْنَاهَا عَلَیهِمْ « : کوهها و بیغولهها پناهنده شدند.

قرآن میفرماید

از خود درآوردند، بهصورت بدعتی آن را ایجاد کردند؛ ما بر آنان رهبانیت را ننوشته بودیم؛ اما عالم اسلامی رهبانیت ندارد، گوشهگیری ندارد، فرار ندارد.

عالم اسلامی همانی است که سعی میکند که بگیرد غریق را. یک فرد آگاه مسلمان، هر انسان مسلمان که مسلمان بودن و مسئول بودن با یکدیگر لازم و ملزوم هستند همینجور است؛ سعی می کند غریق را، وبازده را، بیمار را، نجات بدهد؛ اینکه با فرار جور درنمیآید. خودش را متقی می کند، دارای تقوا؛ یعنی آن تجهیز لازم را، آن زره لازم را، در مقابل آسیب گناه بر تن میپوشد و وارد منطقه گناه میشود، برای دستگیری گناهکاران؛ تقوا این است.

رستگاری؛ نتیجه تقوا

وقتیکه این معنای تقوا شد، آیا تقوا مقدمه و وسیلهای برای پیروزی هست یا نیست؟ میبینید که خیلی آسان، وسیله پیروزی است. آنکسی که میخواهد بر این بیماری، در این منطقه پیروز بشود، اگر همواره بترسد که مبادا این میکروب در جسم او اثر بگذارد، این چطور میتواند میکروب زدهها و وبازدهها را نجات بدهد؟ باید خودش را خاطرجمع کرده باشد؛ باید از خودش خاطرش جمع باشد، بعد وارد منطقه وبازده بشود و دیگران را نجات بدهد؛ آنوقت است که به پیروزی هم خواهد تقوای خدا پیشه کنید، » وَ اتَّقُوا اللَّهَ « . رسید. آنوقت است که این کار را هم بهراحتی انجام خواهد داد مگر پیروزمند و رستگار و موفق گردید…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.