پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس هفتم و هشتم

پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس هفتم و هشتم
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانلود پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس هفتم و هشتم (فنون اقناع ) در ۳۵ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

پاورپوینت درس ۷ و ۸ تفکر و سواد رسانه ای دهم فنون اقناع

رنگ بندی و استفاده از افکت های متعدد به همراه تصاویر مرتبط با این درس .

این پاورپوینت شامل ۳۵ اسلاید از متن اصلی کتاب می باشد .

مناسب جهت دانش آموزان و معلمان برای تفهیم بهتر مطالب درسی .

ارائه درس به بهترین نحو و زیبایی هر چه تمام تر در کلاس.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم درس هفتم و هشتم ،چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید سوم

اقناع چیست؟

اقناع عبارت است از راضی کردن مخاطب برای پذیرش نظر یا انجام عملی.

بیشترین هدف زندگی اجتماعی و فرستادن پیام اقناع است.

اقناع می‌تواند از طریق تأثیر گذاشتن بر منطق یا احساسات یا هردوی آنها انجام شود.

من باب یادآوری…

پیش از آنکه خودتان توضیح بدهید از دانش آموزان بخواهید که اقناع را تعریف کنند.

در کتاب آمده است:

بیشترین هدف زندگی اجتماعی و تفهیم و تفاهم با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه افراد، مطابق نظر فرستنده است که به آن اقناع می‌گویند.

به تعبیر دیگر:

در فرآیند ارتباطات که نمودار کلی آن در درس پنجگانه سواد رسانه ای آورده شد، محوری ترین و مهمترین اتفاق اقناع است. در واقع اقناع عبارت است از ایجاد اشتراک معنا میان فرستند و گیرنده که منجر به همگامی و همراهی مخاطب با اهداف و امیال مولفان و صاحبان رسانه می شود.

محتوای اسلاید ۲۴

۱۳- مقایسه

بهتر جلوه دادن محصول، آرا یا نظرات در مقایسه با نمونه‌های دیگر سبب تثبیت پیام می‌گردد.

از شروط مقایسه صحیح تشابه قیاس شوندگان و شرایط یکسان مقایسه است.

رسانه‌ها برای مقایسه،  با فنون دیگر اقناع شرایط را یکسان جلوه می‌دهند.

فن مقایسه:

روشی مطلوب برای قانع کردن است. بسیاری از پیام های رسانه ای سعی می کنند تا با این روش محصول، آرا یا نظریاتی را در ذهن مخاطب جا بیاندازد. البته مقایسه درست و خوب، مقایسه ای است که در آن قیاس شوندگان با همدیگر مشابه باشد و شرایطی یکسان برای مقایسه داشته باشند. مقایسه ضعیف و نابرابر بطور حتم نمی تواند چندان اقناع کننده به شمار رود؛ با این همه آگاهی پیام های رسانه ای با استفاده از فن ها و روش هایی دیگر، اوضاع را یکسان جلوه میدهند، و به شکی غیر منطقی و غیر منصفانه به گونه ای دو چیز را باهم مقایسه می کنند که مخاطب سردرگم می شود و در دام آن ها می افتد.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید