آموزش و پرورش ایران باستان در ۱۸ اسلاید

آموزش و پرورش ایران باستان در ۱۸ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
550kb
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق درس تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران (رشته علوم تربیتی) با عنوان آموزش و پرورش ایران باستان در ۱۸ اسلاید می باشد که بلافاصله پس از پرداخت آنلاین می توانید دانلود و دریافت نمائید.

بخشی از متن :

مقدمه

کوروش بزرگ در سال ۵۹۹ قبل از میلاد که به پادشاهی پارس رسید ظرف مدت بیست سال، کشور پهناور و با عظمتی به وجود آورد که از مغرب به مصر و دریای مدیترانه، از مشرق به رود سند و ازجنوب به خلیج فارس و دریای هند محدود بود. او برای اداره کشور پهناور خود به ایجاد حکومت مرکزی مقتدر و مردانی مدبر نیازمند بود. برای داشتن چنین افرادی، شروع به تربیت اطفال شاهزادگان و طبقات ممتاز کرد و با تربیت آنان، مردان مسئول و مدیران مقتدر قسمت های مختلف مملکت را تامین کرد. این کار در ادوار بعد نیز ادامه یافت. به همین دلیل می توان گفت دولت ایران باستان، یکی از عوامل مهم تعلیم و تربیت ایرانیان به شمار می رفت.

آموزش و پرورش در ایران دوره هخامنشی به سه بخش تقسیم می شد:

اول تربیت اجتماعی

دوم تربیت شخصی

سوم تربیت شغلی و حرفه ای

تربیت اجتماعی

  • برای این بود که روح خودکامی و خودخواهی خرد سالان به همگامی و همکاری با سایر اعضای ایرانی مبدل شود و کودکان با حقوق خود و حقوق دیگران آشنا شوند و به آن ها احترام بگذارند، آداب و آیین ملی را بشناسند و افتخارات قومی و نژادی را گرامی بدارند.

تربیت شخصی

ضمن پرورش کودکان و نوجوانان، رعایت ویژگی های فرد را نیز کرده اند و نه تنها به پرورش این ویژگی پرداخته اند، بلکه علاوه بر آموزش رسمی و عمومی چیزهایی نیز می آموختند که اوقات بیکاری کودکان و نوجوانان را پرکند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.