نهاد تعلیم و تربیت و آموزش در عصر قاجار

نهاد تعلیم و تربیت و آموزش در عصر قاجار
نوع فایل
ppt
حجم فایل
550kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران (رشته علوم تربیتی) با عنوان نهاد تعلیم و تربیت و آموزش در عصر قاجار در ۲۴ اسلاید می باشد که بلافاصله پس از پرداخت آنلاین می توانید دانلود و دریافت نمائید.

بخشی از متن :

آموزش در دوره ی قاجار

آموزش در دوره ی قاجار و پیش از آن، که طولانی ترین دوره ی نظام آموزشی در ایران به شمار می رود، به شکل آموزش در مکتب خانه و تحت نظر آموزش یافتگان حوزه های علمیه بوده است.

در اهمیت و ضرورت بررسی وضع آموزش در مکتب خانه های دوره ی قاجار، لازم به یادآوری است که یکی از علت های گرایش به گسترش مدارس جدید، وضع آموزشی مکتب خانه ها و پیامدهای آموزشی آن ها بوده است که پیوسته مورد انتقاد قرار می گرفت. بنابراین، آگاهی از کیفیت آموزشی مکتب خانه ها و به طور کلی وضع آموزش و پرورش، پیش از آغاز مدارس جدید، ما را یاری خواهد کرد تا در بررسی عوامل گسترش مدارس جدید، واقع بینانه به داوری بنشینیم و به دور از تعصبات عقیدتی و سیاسی به بررسی حسن ها و عیب های آن بپردازیم، تا خود زمینه ای باشد برای تبیین و تحلیل اوضاع نظام آموزشی در دوران بعد از مکتب خانه ها

ایران در دوره قاجاریه تحولات علمی و فکری خود را آغاز کرد زیرا افراد باذوق و باسوادی همچون عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه و برادرش محمدعلی میرزا دولت شاه به کسب علوم و اقتباس مظاهر فکری و ادبی و تمدنی همت گماشتند و خدمات آنان توسط قائم مقام فراهانی و میرزاتقی‌خان امیرکبیر ادامه یافت و سرانجام تاسیس مدرسه دارالفنون نهضت فکری را در ایران تکمیل کرد و طبقه‌ جدیدی از جامعه ایرانی را با علوم و فنون عقلی آشنا ساخت.

در دوره پنجاه‌ساله حکومت ناصرالدین شاه بسیای از مظاهر تمدنی و علمی همچون پست، تلگراف، تلفن، ضرابخانه، چراغ‌گاز، اداره پلیس و… وارد ایران شد. مدرسه دارالفنون جوانان را با آموزش زبان فرانسه، ریاضیات و علوم عقلی و پاره‌ای از تفکرات روز آشنا کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.