تحقیق درس تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران

تحقیق درس تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران
نوع فایل
ppt
حجم فایل
86kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران (رشته علوم تربیتی) با عنوان آموزش و پرورش در دوران اسلام و زمان پیامبر (ص) در ۲۰ اسلاید می باشد که بلافاصله پس از پرداخت آنلاین می توانید دانلود و دریافت نمائید.

بخشی از متن :

مدرسه در تاریخ اسلام از مسجد منشعب شده است. مسجد در اسلام تنها عبادت گاه نیست، زیرا اساسا عبادت در اسلام تنها دعا و نیایش و انجام امور مخصوصی که در ادیان دیگر عبادت شمرده می شود، نیست، بلکه حتی جهاد کسب حلال وازدواج و… نیز جزیی از عبادات است.

در تاریخ فرهنگ اسلام، آموزش و پرورش در بین توده مردم آن چنان رواج یافته بود که حکومت های اسلامی نیاز چندانی به تاسیس آموزشگاه علمی نداشتند. پرورش اطفال از بزرگ ترین ثواب ها به شمار می رفت و مسلمانان وظیفه خود می دانستند که قرآن و تعالیم عالیه اسلامی را بیاموزند و به اطفال و نوباوگان خویش تعلیم دهند. از این رو مراکز اجتماعات دینی مسلمانان قدیم مراکزآموزشی است و در مساجد علاوه بر اقامه نماز، تعلیم و تربیت نیزانجام می گرفت. در مساجد کوچک اطفال خردسال تربیت شده و مساجدبزرگ محل تعلیم و تربیت بزرگسالان به شمار می آمد و مردم ازعموم طبقات، به دانشجویی روزگار می گذراندند.

بسیار اتفاق می افتاد که حتی مردمان بی بضاعت خانه های خود راتقدیم می کردند تا مکتب و آموزشگاهی در آن جا تاسیس شود وهمگان به نوبه خود مبارزه با جهل و بی سوادی را وظیفه شرعی وملی می دانستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.