تحقیق پاورپوینت جامعه شناسی ‌هنر با موضوع محسن وزیری مقدم

تحقیق پاورپوینت جامعه شناسی ‌هنر با موضوع محسن وزیری مقدم
نوع فایل
ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس جامعه شناسی ‌هنر با موضوع محسن وزیری مقدم در ۳۰ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محسن وزیری‌مقدم از جمله شاخص‌ترین هنرمندان نسل اول نقاشی نوگرای ایران است که با ذهنیتی برآمده از رویکردهای مدرنیستی در دهه ۶۰ میلادی به خلق این سری نقاشی دست زد؛ انتزاع حاصل از قابلیت فرمی، حذف سایه‌روشن‌کاری، توجه به سطوح تخت و حفظ تعادل به واسطه کمپوزیسیون‌های دقیق، خودانگیختگی و بداهه‌پردازی همگی وجوهی از دستاوردهای هنر مدرنیستی بودند که وزیری‌مقدم از تحصیل و زندگی در ایتالیا کسب کرد .او با به‌کارگیری شیوه‌ای شخصی و منحصر به فرد در استفاده جسورانه از مواد و مصالح غیرمتعارف، دست به خلق آثاری زده که تا به امروز، تازگی و خلاقانه بودن خود را حفظ کرده‌اند.

مجسمه‌های چوبیِ متحرک که مفصل‌هایی برای جابه‌جایی اجزا دارند از مشهورترین آثار وزیری‌مقدم هستند و اولین هنرمند در دنیاست که نقاشی شنی را ابداع کرد و بر اساس کارهای چوبی متحرک خود نیز مجموعه نقاشی‌های دیگری را شکل داد. وزیری‌مقدم در سال‌های فعالیت خود تجربیات زیادی در ارائه آثار هنری گوناگون داشت که بسیاری از آنها در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی به نمایش درآمده‌اند.

محسن وزیری مقدم علاوه برداشتن لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۴ در ۳۱ سالگی در آکادمی هنرهای زیبای رم تحصیل در رشته نقاشی را از نو آغاز کرد.

استادان به‌روزتر بودند و روش‌های آموزشی و نگرش به هنر نو بود. پس از مدتی تجربه و آزمون در نقاشی مدرن، عناصری از مینیاتور و نقش‌مایه‌های هنرهای اشکانی و ساسانی به چهر‌ه‌نگاری‌ها و پیکرنگاری‌هایش راه یافت.  سیماها و اندام‌ها ظرافت مینیاتور داشتند، اما رنگ‌گذاری و ترکیب‌بندی و نور جدید بود. نمایشگاهی از این آثار در ایتالیا برگزار کرد که از آن استقبال شد. سپس همین نقش مایه‌ها را در کارهایی تجریدی‌تر آورد که تحسین استادش را برانگیخت. طبق گفته ی شالویا به وزیری مقدم”تو نقاش هستی، اما هنرمند نیستی. باید چیزی خلق کنی که پیش‌تر وجود نداشته است.”

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.